حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

عطر لاله‌های گمنام فاطمی در بروجرد پیچید

عطر لاله‌های گمنام فاطمی در بروجرد پیچید

امروز پیکر پاک سه شهید گمنام وارد شهرستان بروجرد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، همزمان با ایام فاطمیه، عطر خوش شهادت در شهر علما و فرزنگان، شهر آیت‌الله بروجردی(ره) پیچید و امروز بروجرد میزبان پیکر پاک سه تن از شهدای گمنامی بود که در دوران دفاع مقدس، غیورمردانه برای دفاع از وطن در برابر دشمن سینه سپر کردند.

هر لحظه دوران دفاع مقدس پُر از خاطراتی بود که رزمندگان آنها را بر زبان جاری می‌کنند، شهدایی که همچوم مولایشان امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، رزمندگانی که با تاسی از قمر بنی قاشم(ع) به درجه جانبازی رسید و آزادگانی که سال‌ها اسارت را به عشق ولایت و وطن تحمل کردند.

در دوران دفاع مقدس هزاران نفر از جوانان این سرزمین به جبهه‌ها رفتند اما برخی از آنها همیشه سعی داشتند تا در گمنامی بمانند، درست مانند مادرشان حضرت فاطمه(س) و سرنوشت اینگونه برایشان رقم زد تا سال‌ها بعد به عنوان شهید گمنام وارد وطن شوند و ملت شهیدپرور ایران آغوش خود را برای آنها بگشاید.

 

سنگ‌تمام مردم بروجرد در استقبال از شهدا

امروز مردم بروجرد در استقبال از شهدای گمنام، سنگ تمام گذاشتند، پیر و جوان، مرد و زن همه به صحنه آمدند تا به این دلاورمردانی که تازه به وطن برگشته‌اند، خوش‌آمد گفته و بگویند اگرچه گمنام هستند اما همه این مردم مانند یک خانواده به استقبال آنها آمده‌اند و قدردان رشادت و شجاعت آنها هستند.

استقبال شهدای گمنام در بروجرد همزمان با ایام فاطیمه، حال و هوای شهر را کربلایی کرده بود، همه آمده بودند تا بگویند شهید گمنام سلام.

پیکر پاک سه شهید گمنام با احترام و استقبال گسترده مردم این دیار وارد بروجرد شد و از گلزار شهدا تا حسینیه ثارالله سپاه بروجرد بر روی دستان مردم تشییع شد.

بعد از مراسم تشییع، مراسم شبی با شهدا نیز در سپاه بروجرد برگزار خواهد شد و سپس پیکر شهدای گمنام به استان انتقال داده می‌شود.

 

میزبانی شهرهای استان از پیکر شهدای گمنام 

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهارداشت: امروز پیکر سه تن از شهدای گمنام وارد استان شد که بروجرد اولین شهری است که میزبان لاله‌های فاطمی است.

وی افزود: شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شوند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از