حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان:

عملیات اجرایی ۱۱ طرح پیشران صنعتی آغاز شد

عملیات اجرایی ۱۱ طرح پیشران صنعتی آغاز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: عملیات اجرایی ۱۱ طرح پیشران صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بهمن جعفری عصر امروز در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی که در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: در لرستان یک‌هزار و ۳۹۷ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۶۸ واحد فعال و نیمه فعال، ۳۲۹ واحد راکد بوده که ۲۳۰ تا غیر قابل احیاء است.

وی افزود: در استان لرستان ۲۶۹ واحد شیمیایی، ۲۱۸ واحد غذایی، ۱۶۸ واحد فلزی، ۵۷۸ واحد معدنی، ۱۶۴ واحد در حوزه نساجی وجود دارد، همچنین در حال حاضر یک‌هزار و ۱۵۵ طرح در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی ۸۶۶ واحد بین ۲۰ درصد، ۷۸ واحد بین ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ۶۷ واحد بین ۴۰ تا ۶۰ درصد، ۱۰۶ واحد بین ۶۰ تا ۸۰ درصد، ۳۸ واحد بین ۸۱ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بهره‌برداری از اینها بیش از ۲۹ هزار و ۴۷۷ شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ۱۷ طرح پیشران اقتصادی در استان گفت: از این تعداد طرح ۱۱ طرح ایجادی و ۶ طرح توسعه‌ای است که میزان اشتغال این طرح‌ها ۵ هزار و ۹۶۶ نفر است و بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جعفری با اشاره با فعالیت معادن در استان، تصریح کرد: در این راستا چهار گواهی کشف صادر شده و ۱۹ پروانه اکتشاف صادر شده است که در حال حاضر ۱۴۷ معدن فعال و ۳۳ معدن غیرفعال است که میزان استخراج این معادن ۶ هزار و ۴۰۰ تن است که میزان حقوق دولتی وصول شده ۶۹۸ میلیارد ریال و میزان اشتغال ۲ هزار و ۲۱ نفر است.

وی بیان کرد: در حوزه صنفی نیز ۷۶ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۱۰ هزار واحد فاقد پروانه است و اشتغال این واحدها ۱۹۰ هزار نفر است.

جعفری با بیان اینکه بخشی از  تولیدات لرستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود گفت: بخشی از تولیدات به ۵۸ کشور صادر می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در دولت سیزدهم برای ۲۳۶ واحد تولیدی پروانه صادر شده است، همچنین پنج پروژه‌ بزرگ صنعتی نیمه تمام در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که برای این پروژه‌ها ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جعفری یادآور شد: در همین راستا ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه داروسازی بروجرد، ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارخانه شیرخشک، ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه فولاد پاسارگارد، ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای آرابرد، ۶۰ میلیارد تومان هم برای راه‌اندازی کارخانه اتانول طبی در دولت سیزدهم ۱۱ طرح اثرگذار و پیشران اقتصادی با هزینه ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شده که ۸ هزار میلیارد تومان برای طرح فروآلیاژ الیگودرز، یک‌هزار هزار میلیارد تومان برای استیل کورد، ۷۰ میلیارد تومان برای ماشین‌سازی لرستان، ۳۰۰ میلیارد تومان طرح کاغذ از سنگ، یک‌هزار میلیارد تومان برای صنایع غذایی گهر ، ۴۹ میلیارد تومان برای طرح توسعه صبا ظرف، ۱۱۰ میلیارد تومان برای لوازم خانگی سیوان هزینه شده است.

وی اظهارداشت: در دولت سیزدهم ۳۲ واحد تولیدی راکد احیاء شد که با راه‌اندازی مجدد این واجد زمینه اشتغال برای یک‌هزار و ۱۲ نفر فراهم شده که ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احیای این واحدها هزینه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از