حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

عملیات حاج عمران نماد شجاعت رزمندگان بود

عملیات حاج عمران نماد شجاعت رزمندگان بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: عملیات حاج عمران نماد استقامت و شجاعت رزمندگان بود که عظمتی بی‌نظیر از شجاعت را نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس صفحاتی نورانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و در این صفحات آنچه دیده می‌شود شجاعت، دلاوری، ایثار و فداکاری است، از طرفی دوران دفاع مقدس پُر از درس‌هایی است و وقتی از عملیات صحبت می‌شود در واقع بیانگر استقامت، شجاعت، ایمان و اعتقاد جوانان ما در آن دوران است.

وی افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات موجود در مقابل شدیدترین هجمه‌ها و سلاح‌‌های دشمن ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک به دست دشمن بیفتد که همه عملیات‌ها نماد استقامت و شجاعت رزمندگان ما برای سرزمین و برای دفتع در راه اسلام و قرآن و ولایت بود که در واقع این عملیات‌های دوران دفاع مقدس، استمرار راه امام حسین علیه‌السلام بود و رزمندگان در دفاع مقدس نماد حسینی در زمان حاضر ما بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: در میان همه عملیات‌ها، در چند عملیات رزمندگان لرستانی تاریخ‌سازی کردند و محکم در برابر دشمن ایستادند که امروز وقتی به تاریخ آن زمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در عملیات حاج عمران، صفحه‌‌ای از عظمت و پایمردی مردان سرزمین لرستان در دفاع از کشور بوده است و امروز آنچه را که در عملیات‌هایی مانند حاج عمران بازگو می‌کنیم برای این است که جوانان، این ایثارگری را فراموش نکنند و بدانند روزی برای امنیت و برای حفظ کشور، جوانانی جانفشانی کرده و به شهادت رسیدند.

درویشی با اشاره به اینکه امروز نیاز به همان شجاعت داریم، عنوان کرد: در آن روزها رزمندگان جانشان را فدا کردند و امروز باید در مقابل توطئه فرهنگی دشمن بایستیم و امروز صحنه نبرد مرز خاصی نمی‌‌شناسد و اگر آن روز رزمندگان ما شجاعانه در برابر دشمن نمی‌ایستادند، امروز امروز این اقتدار را در عملیات وعده صادق نداشتیم لذا عملیات وعده صادق ریشه در دلاوری مردان شحاع عملیات حاج عمران و عملیات‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه عملیات حاج عمران نماد استقامت و شجاعت رزمندگان بود، گفت: در این عملیات بیش از ۳۰۰ رزمنده لرستانی به شهادت رسیدند و برای حفط استقلال، در راه دین جان خود را تقدیم کردند و دشمن‌شناسی یکی از پیام‌های مهم عملیات حاج عمران بود که نباید در برابر دشمن کوتاه آمد و با توجه به اینکه امروز با گونه‌ای دیگر در حال نبرد با دشمن هستیم لذا باید دشمن را بشناسیم و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان یادآورشد: رزمندگان لرستانی در دو عملیات پیشتاز بوده که یکی حاج عمران و یکی هم کربلای ۴ بودند که در این عملیات خط را شکستند و در عملیات حاج عمران هم شجاعت را نشان دادند، جوانانی که به شهادت رسیدند الگویی برای همه هستند که در راه استقامت و دین جان خود را تقدیم کردند.

درویشی رمز پیروزی رزمندگان را پیروی از ولایت‌فقیه برشمرد و افزود: امروز باید با گوش به فرمان بودن رهبری و با اتحاد در همان مسیر شهدا حرکت کنیم تا همیشه مقتدر و سربلند  باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از