حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه کوهدشت:

عید غدیر تفکر والای انسانی است

عید غدیر تفکر والای انسانی است

امام جمعه کوهدشت گفت: عید غدیر خم یک اعتقاد، سبک زندگی، فرهنگ ناب و تفکر والای انسانی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: جریان غدیر خم و احیای آن بسیار مهم است، زیرا جز شعائر دین می‌باشد، امروز این جریان را به تمام عالم معرفی می‌کنیم، خداوند متعال در روز عید غدیرخم حجت را بر مردم تمام کرد وبه طوری که امام علی(ع) در این روز به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی شد.

وی افزود: روز غدیر، بزرگ‌ترین روز در عالم هستی است و فقط یک روز تاریخی نیست بلکه غدیر خم یک اعتقاد، سبک زندگی و فرهنگ ناب به شمار می‌رود، بعثت در واقع شروع همین جریان است و روز عاشورا و قیام امام حسین(ع) تا ظهور امام زمان(عج) برای این روز می‌باشد.

امام‌ جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت امر ولایت، عنوان کرد: برخی عبادات بایستی علنی انجام شود، مثل غدیر خم که ظهور و بروز آن اهمیت دارد و ریشه و هویت ملت ما است، باید جشن‌های این دهه باشکوه برگزار شود؛ امام (ع) قلب و مغز عالم است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات بسیار راهگشا است و همچون سنگری مستحکم سرنوشت هر ملتی را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، انتخابات موجب تحول در کشور و مایوس دشمنان و نشانه وحدت ملی و تحقق مردم‌سالاری است.

طهماسبی گفت: هر جریانی واجب است در انتخابات حضورداشته باشند، مردم ان‌شاءالله کسی را انتخاب کنند که مانند شهید رئیسی اهل عمل، مدیریت جهادی و عاشق مردم و انقلاب باشد؛ رهبری‌ انقلاب فرمودند: «در انتخابات نباید دوقطبی ایجاد شود، این تقسیم‌بندی‌های چپ و راست را کنار بگذارید، کسی که مدیریت جهادی و انقلابی دارد و اصلح هست باید انتخاب شود».

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دنیا نظاره‌گر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: برخی، مسائل کشور را به زلف برجام گره می‌زدند، مذاکره‌ای که واقعی باشد مشکلی نیست، ولی طرف‌های مقابل همواره دروغ می‌گفتند.

وی ضمن قدردانی از خدمات دولت شهید رئیسی در شهرستان، گفت: در دولت سیزدهم سد معشوره در این دولت هشت درصد پیشرفت داشته است و بیمارستان رازی دراین دولت به ۵۶ درصد رسیده است، هم‌چنین چهارهزار تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم به مردم اعطاشده و واریانت چنار چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد نسبت به ۲۰ سال گذشته، در این دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از