حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت:

غلبه روایت مردم بر روایت‌های پوچ

غلبه روایت مردم بر روایت‌های پوچ

جامعه‌شناس در یادداشتی نوشت: توطئه و جنگ ترکیبی دشمن در سال گذشته خنثی شد که در نهایت روایت مردم ایران بر روایت پوچ دشمن غلبه کرد.

به گزارش سفیرافلاک، سال گذشته جنبشی تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» در کشور ایجاد شد که اتفاقات قابل توجهی به وقوع پیوست که ریشه‌ها، دلایل عمیق و گسترده‌ای دارد که هر کدام از جایی نشات گرفته بودند.

مهمترین عاملی که می‌توان از آن نام برد، همراهی نکردن مردم بود که توانستند دشمن را شکست دهند و با توجه به اینکه دشمن برای اغتشاشات سال گذشته، سرمایه‌گذاری کرده بود و به صورت ترکیبی و همه جهتی وارد شد و برانگیختن تعصبات نژادی، شکاف‌های قومیتی، جنگ بین شیعه و سنی را طراحی کردند که با شکست همراه شدند.

پروژه اغتشاشات سال گذشته در واقع پروژه‌ای بود که در هر دهه، درگیر یک پروژه بودیم ولی پارسال برای ایجاد اعتراض و تجمعات مردمی و دنبال کردن هدف خود، یک جنگ همه جانبه و ترکیبی را ایجاد کردند به‌طوری که هر چه دو قطبی و شکاف که می‌تواند در یک جامعه به وجود آید، همه را با هزینه‌های بسیار زیادی پیگیری و دنبال کردند.

از سوی دیگر با جنگ رسانه‌ای قوی که با آمادگی از قبل طراحی کرده بودند، وارد میدان شدند و سعی داشتند هر آنچه رخ می‌دهد را وارونه و برعکس جلوه دهند.

اما درون کشور، یک‌هزارم اتفاقاتی که در سال ۸۸ رخ داد، اتفاق نیفتاد و این مسئله بسیار مهم بود که قابل توجه است و یکی از مهمترین دلایل این بود که رهبری مقتدر و با‌علم است که در جنگ روایت‌ها، با سخنرانی‌های خود بسیاری از روایات و دروغ‌های آنها را برملا می‌کرد.

علی‌رغم اینکه مشکلات اقتصادی وجود داشت اما مردم وسط میدان نبودند و حمایت نکردند که مهمترین دلیل این قضیه، بالا رفتن سطح تحلیل سیاسی و بصیرت مردم ایران بود که این دلیل بسیار محکمی است.

مردم ایران متوجه شدند که هدف کسانی که به دنبال این کار هستند، چه بود و بعد از ظهور داعش مهمترین چیزی که مردم دیدند این بود که گفتمانی از غرب به سمت ما سرازیر می‌شود و می‌خواهد مردم را تحریک کند اما هدفشان نابودی ملت است و آنها دلسوز ملت ایران نیستند.

گفتمان «زن، زندگی، آزادی» از یک سبک زندگی آمریکایی نشات می‌گیرد و در این گفتمان نفع زن و بشریت را در نظر نمی‌گیرد و سعادتمندی را هم به دنبال ندارد و طی این سال‌ها دیدیم کسانی که به دنبال این شعاری که از سوی غرب طراحی شده، نتیجه‌اش چه شده است.

اگرچه برخی برای این شعار لجاجت دارند و بدحجاب هستند ولی این جنبش اصالت نداشت و نتوانست قشرهای مختلف را جذب کند و این توطئه دشمن خنثی شد که در نهایت روایت مردم ایران بر روایت پوچ دشمن غلبه کرد.

حامد پرچی، جامعه‌شناس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از