حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

فسادستیزی، راهبرد دولت سیزدهم

فسادستیزی، راهبرد دولت سیزدهم

فسادستیزی، راهبرد دولت سیزدهم است و باتوجه به اینکه استخدام افراد خارج از ضوابط قانونی، فساد محسوب می‌شود، چندی پیش از استخدام ۱۷ نفر در استان خارج از ضوابط جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، عدالت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که سبب شده تا از سایر حکومت‌ها متمایز باشد و شرط این مولفه مهم، مبارزه با فساد در هر بخشی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه به دور از فساد و تبعیض بوده و افرادی که سعی کردند تا در این راستا خدشه‌ای وارد کنند و با فساد برای پیشبرد اهداف خود اقدام کنند، دستگاه قضا با همه توان با آنها برخورد کرده است.

برخورد با فساد، تبعیض، اختلاس و رانت یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات مردمی است که مردم بارها این مهم را اعلام کرده و از مسئولان و دستگاه قضا خواسته‌اند تا با چنین افراد دانه‌درشتی برخورد شود.

دولت سیزدهم، عزمی جدی برای برخورد با فساد دارد و از ابتدای روی کار آمدن این دولت همیشه برخورد با تبعیض و فساد به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و اقدامات بوده و هر جایی که ردپایی از فساد دیده شده، تلاش‌هایی برای خشکاندن ریشه فساد صورت گرفته است.

از همین رو دولت مردمی سیزدهم به عنوان دولتی فسادستیز شناخته شده که در این مدت فعالیت توانسته گلوگاه‌های فساد را شناسایی نماید و با ارجاع آنها به دستگاه قضا، خواستار برخورد بسیار سخت با مفسدان شده است.

این در حالیست که مردم همیشه از تبعیض و استخدام‌های سفارشی و فسادهایی که در برخی از دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، گلایه دارند و انتظار دارند که نباید اجازه داد تا فساد در بخش‌های مختلف نفوذ کند.

در استان لرستان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم، بیکاری جوانان است، جوانانی که به دلیل بیکاری چاره‌ای جز مهاجرت به شهرهای دیگر را ندارند و نبود شغل سبب شده تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز ایجاد شود.

 

جلوگیری از فساد استخدامی در لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نمازجمعه ۳۰ تیرماه اظهارداشت: اخیراً از مرکز، ۱۷ نفر سهمیه به استان لرستان اختصاص دادند که این افراد در استان جذب یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری شوند اما همین سازمان بدون اطلاع‌رسانی عمومی، اسامی را تهیه کرده بود تا جذب کند.

وی افزود: با اطلاع دادن این اقدام دستگاه اداری، سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌ها بلافاصله ورود پیدا کرده و این اقدام را متوقف کردند و اجازه ندادند تعدادی افراد به صورت سفارشی جذب دستگاه اداری شوند.

 

دستگاه قضا با مفدسان به شدت برخورد می‌کند

داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز استان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی است، وقتی گزارشی از تخلفات در این زمینه به دستگاه قضا اعلام می‌شود بلافاصله به دستگاه‌های اطلاعاتی و حراست ادارات اطلاع داده می‌شود که بررسی کنند.

وی افزود: در برخی از موارد گزارشات تخلفاتی بعد از بررسی مشخص می‌شود که صحت ندارند ولی در صورتی که مستندات لازم ارائه شود و تخلف محرز گردد، دستگاه قضا به شدت برخورد می‌کند.

دادستان مرکز لرستان تصریح کرد: در لرستان خوشبختانه موارد فساد کلان وجود نداشته اما در پاره‌ای از موارد در راستای تضییع حقوق بیت‌المال، اختلاس و تخلفاتی رخ داده که برخی از افراد در این راستا انفصال از خدمت شدند.

شاهون‌وند گفت: ترک فعل مدیران تخلفی است که اگر مشاهده شود به شدت برخورد خواهد شد و این مهم در دستور کار قرار دارد.

به هر حال دستگاه قضا وظیفه بسیار سنگین و خطیری را بر عهده دارد و با مسئولان و افرادی که دست به فساد زده‌اند باید به شدت برخورد کند و مبارزه با مفسدان در زمینه اقتصادی، استخدامی و سایر بخش‌ها خواسته مردم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از