حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) مطرح کرد:

فعالیت ۳۳شرکت فناور در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره)

فعالیت ۳۳شرکت فناور در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره)

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) گفت: ۳۳ شرکت فناور و ایده‌پرداز در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» احمدرضا مظاهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد با اشاره به روز خبرنگار، اظهار داشت: 
شجاعت خبرنگار سبب می‌شود تا صداقت را منعکس کند و روشنگری که توسط خبرنگاران انجام می‌شود، در جامعه سبب پیشرفت خواهد شد.

وی افزود: این دانشگاه ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد که تاکنون سه دانشکده در دانشگاه فعال بود اما طی مجوزی که امسال اخد شد، تعداد دانشکده‌ها به پنج دانشکده افزایش یافته و دانشکده حقوق و فناوری‌های نوین اضافه شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) تصریح کرد: ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت دارند که شاخصه مهم این است که اعضای هيات علمی این دانشگاه زیر ۴۰ سال است و یک مجموعه جوان و چابک می‌باشد.

مظاهری بیان کرد: امسال دو اتفاق مهم رخ داد که رشته‌های پرطرفدار حسابداری و روانشناسی بود که اضافه شد، همچنین در  مقطع کارشناسی ارشد ۶ رشته امسال اضافه شده که در مجموع ۱۱ رشته جدید امسال به دانشگاه اضافه شده است البته افزایش این رشته‌ها کار سختی بود ولی انجام شد و این امر به پیشرفت و توسعه شهرستان کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: سه عضو هیات علمی دانشگاه بین دانشمندان قرار دارند و تولیدات علمی خوبی داشتند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) با اشاره به افزایش تولید مقالات، گفت: امسال سرانه تولید مقالات در کشور اعلام شد که بین ۴۷ دانشگاه کشور، این دانشگاه در سرانه تولید مقالات رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مظاهری با تاکید بر کارآفرینی دانشجویان، یادآورشد: الان باید در دانشگاه کسی تربیت شود که کارآفرین باشد، ایده‌پرداز باشند و نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشیم و اگر به این مرحله برسیم، موفقیت حاصل می‌شود که در این راستا یکی از مهم‌ترین کارها این است که مرکز رشد و پارک علم و فناوری در دانشگاه راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۳۳ شرکت فناور و ایده‌پرداز فعالیت دارند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حمایت نخبگان در دانشگاه، افزود: سالانه ۵۰ فارغ‌التحصیل این دانشگاه جذب بنگاه‌های اقتصادی بروجرد می‌شود و اگر دانشجو بتواند در طول تحصیل رتبه اول رشته خودش باشد می‌تواند جذب شود و امسال ۱۸ تا از نخبگان دانشگاه معرفی شدند و مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) ادامه داد: این اقدام برای نخبگان بروجرد ایجاد انگیزه شده است در صورتی که بتوانند رتبه برتر شوند جذب می‌شوند، همچنین برای اینکه بنگاه‌های اقتصادی بتوانند دانشجویان نخبه را که مرتبط با فعالیت واحد تولیدی باشد، مرکز کاریابی تخصصی ایجاد کردیم که این امر حلقه دانشگاه و بنگاه اقتصادی است که ۶ ماه آموزش‌های تخصصی داده می‌شود و سپس آماده ورود به شرکت مورد نطر برای فعالیت می‌شوند.

مظاهری با اشاره به لزوم هدایت دانش‌آموزان به سمت و سوی درست، افزود: باید به آموزش و پرورش برگردیم و مشاوره تحصیلی درست داده شود به طوری که طبق آمارها حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان فقط برای اینکه وارد بازار کار شوند وارد دانشگاه می‌شوند و اگر هدایت تحصیلی درستی باشد وارد رشته‌های دیگری می‌شوند که در این راستا مرکز مشاوره تخصصی را ایجاد کردیم که در حوزه سلامت و روانشناسی، مرکز مشاوره حقوقی و تحصیلی است.

وی اظهار داست: در همین راستا مراکز مشاوره برای انتخاب رشته کنکوری‌ها ایجاد شده و اساتید هر رشته مشاوره لازم را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) با بیان اینکه سال آینده خوابگاه دیگری در دانشگاه تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت خوابگاه دانشجویی وجود دارد و این در حالیست که ۲ هزار دانشجو وجود دارد که نیاز به خوابگاه دارند و با اقدامات انجام شده تا سال آینده خوابگاه دیگری تکمیل می‌شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رایگان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره)، اظهار داشت: خبرنگاران حقایق‌نگاران عرصه جهاد تبیین هستند و با تحمل سختی‌ها به دنبال رشد و توسعه جامعه و تبیین هستند و خبرنگار وجه تشابهی با رسالت پیامبر(ص) دارند چرا که پیامبر اکرم(ص) هم در رسالتی که عهده‌دار بود، پیام‌رسان بود لذا اگر نیت خالصانه و توحیدی باشد می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند.

وی افزود: در تحقیقی که انجام شده حدود ۸۰ درصد دانشجويان اطمینان به رسانه‌های داخلی داشته و اخبار را از  طریق رسانه‌های داخلی دنبال می‌کنند و این نشات‌گرفته از صداقت رسانه‌هاست و باید توجه داشت زمانی مخاطب از دست می‌رود که صداقت از دست برود.

تصریح کرد: لارم است که قلم‌ها برای خدا بچرخد و این اقدام ارزش بسیار بالایی دارد و باید تلاش کرد قلم‌ها در مسیر الهی حرکت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از