حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

قرآن کریم ادبستان انسان است

قرآن کریم ادبستان انسان است

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: دبستان مکانی است که فرزندان ما در آنجا ادب یاد می‌گیرند و در روایات آمده قرآن کریم ادبستان انسان است.

حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن و یکی از ماه‌های شریفی است که خداوند برای انسان‌ها مقرر کرده که علاوه بر روزه گرفتن با قرآن مأنوس شوند و قرآن را تلاوت کنند. 

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه نزول قرآن است، افزود: قرآن دوبار و به صورت دفعی و تدریجی بر وجود مقدس پیامبر(ص) نازل شده و قبل از نزول تدریجی کل قرآن به صورت دفعی در شب قدر نازل شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه ثواب تلاوت قرآن در ماه رمضان چند برابر است، تصریح کرد: در روایات گفته شده که خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و آن‌ها را قبر قرار ندهید همانگونه که یهود و نصاری در خانه خود عبادت انجام نمی‌دادند. 

حجت‌الاسلام درویش‌پور بیان کرد: به مسلمانان سفارش شده تلاوت قرآن را در منزل انجام دهند، فرشتگان الهی وقتی به اهل زمین نگاه می‌کنند خانه‌هایی که در آن‌ها تلاوت قرآن صورت می‌گیرد را مانند ستاره درخشان می‌بینند و خانه‌هایی که تلاوت انجام نمی‌دهند تاریک است. 

وی عنوان کرد: به ما توصیه شده خانه‌های خود را مانند یهود و نصاری که عبادت‌هایشان را به کلیسا و کنیسه منتقل می‌کردند قرار ندهیم، بلکه بخشی از عبادت‌ها و به‌ویژه تلاوت قرآن را در منزل انجام دهیم و خانه‌های خود را مانند قبر تاریک قرار ندهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه مکانی که انسان در آن ادب شود ادبستان نام دارد، گفت: دبستان مکانی است که فرزندان ما در آنجا ادب یاد می‌گیرند و در روایات آمده قرآن کریم ادبستان انسان است به همین دلیل انسان بر سفره الهی قرآن می‌خواند.

حجت‌الاسلام درویش‌پور افزود: قرآن راه و جهت را نشان می‌دهد ما باید در تلاوت قرآن به مسئله تدبر در قرآن توجه کنیم زیرا مرتبه بالای استفاده و بهره‌بردن از قرآن کریم تدبر است. 

وی با تأکید بر اینکه دنیا برای انسان‌های بزرگ کوچک است، یادآورشد: وقتی انسان بزرگ می‌شود که به عظمت، رحمانیت و رحمت الهی پی ببرد و وقتی که از مادیات فاصله بگیریم دل‌های ما پر از گوهرهای عرفانی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از