حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان:

قصور حادثه ایستگاه نفت کوهدشت پیگیری قضایی می‌شود

قصور حادثه ایستگاه نفت کوهدشت پیگیری قضایی می‌شود

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه علل و عوامل حادثه ایستگاه نفت کوهدشت شناسایی می‌شود گفت: اگر قصوری در این اتفاق برای ما محرز شود با هماهنگی دستگاه قضایی با عاملان این حادثه برخورد می‌شود.

احسان یاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در 18 آذر ماه اتفاقی در مرکز انتقال نفت برداسپی کوهدشت داشتیم که در این حادثه یک گروه پیمانکاری که جهت لایروبی مخازن نفتی این مرکز اقداماتی را انجام می‌دادند، حین لایروبی اتفاق برای آنها می‌افتد و پنج نفر از اعضای این گروه دچار گازگرفتگی می‌شوند و متاسفانه فوت می‌کنند.

وی افزود: بعد از این اتفاق، گروه امداد حدود 26 ساعت مشغول عملیات می‌شوند البته در ابتدای امر عملیات به جهت نجات این عزیزان است اما متاسفانه فوت کردند و نهایتاً بعد 26 ساعت عملیات نجات، اجساد این عزیزان از مخزن خارج می‌شود و اکنون هر پنج پیکر از مخزن خارج شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و جتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: این حادثه و اتفاق تلخ را محضر همه زحمت‌کشان مجموعه شرکت نفت، کارگران مهندسان، تکنسین‌ها و همه کسانی که در مجموعه شرکت نفت و به‌ویژه در این سایت مشغول فعالیت هستند تسلیت عرض کنم و برای بازماندگان آرزوی صبر داریم.

وی بیان کرد: در عین حال ما هم این حادثه را حتماً پیگیری می‌کنیم، بلافاصله بعد از این عملیات، شورای تامین شهرستان تشکیل می‌شود و در شورای تامین شهرستان نیز ما این موضوع را قطعاً بررسی می‌کنیم و علل و عوامل حادثه قطعاً شناسایی می‌شود و اگر قصوری در این اتفاق برای ما محرز شود با هماهنگی دستگاه قضایی با عاملان این حادثه برخورد می‌شود.

یاوری تصریح کرد: این حادثه زنگ خطر و درس عبرتی برای مجموعه‌های صنعتی و فنی است که حتماً قواعد و مقرارت ایمنی کار ا رعایت کنند، مسئولان امر از قبیل اداره کار و سایر دستگاه‌ها که ناظرین این تاسیسات هستند نیز همه باید پاسخو باشند.

وی گفت: تاکید می‌کنم اگر در این حادثه تقصیر و قصوری وجود داشته باشد حتماً شناسایی خواهد شد و یقیناً برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از