حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

لزوم آمادگی مراکز درمانی برای مقابله با تب‌‌دنگی

لزوم آمادگی مراکز درمانی برای مقابله با تب‌‌دنگی

استاندار لرستان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان گزارش نشده اما ایمن‌سازی در مقابل پشه آئدس و آماده باش بیمارستان‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل لرستان به لزوم مقابله با خطرات احتمالی ناشی از شیوع تب دنگی در استان تاکید کرد و اظهارداشت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لرستان باید برای مقابله با خطرات احتمالی تب دنگی و مشاهده پشه آئدس در آماده باش قرار گیرند.

وی مصونیت‌سازی همه جانبه را نیازمند آمادگی همه مردم دانست و افزود: دشمن در تمام حوزه‌ها از قبیل جنگ شناختی، ترکیبی و حوزه پدافند غیرعامل، کشور را مورد حمله قرار می‌دهد بنابراین زمانی قدرت ما در این حوزه افزایش پیدا می‌کند که آن را مردمی و به عنوان یک مطالبه، فرهنگ‌سازی شود.

استاندار لرستان پدافند غیرعامل را یک قدرت همه جانبه و نفوذ ناپذیر دانست و عنوان کرد: در پدافند غیرعامل چون از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده بنابراین آسیب‌ها کاهش می‌یابد، در این راستا تقویت زیرساخت‌ها ضرورت دارد و برگزاری زمایش‌های پدافندی جهت کاهش خسارات حملات دشمن به زیرساخت‌ها موثر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث‌های پدافندی حفظ آمادگی جهت مواجهه با بحران‌های احتمالی بسیار مهم تلقی می‌شود و حتی امن‌ترین کشورهای دنیا نیز به این موضوع توجه ویژه دارند گفت: در کشور ما ایران نیز که همواره مورد تهدید قرار گرفته است ضرورت دارد آمادگی لازم برای مقابله با هر بحرانی وجود داشته باشد.

شفقت با بیان اینکه مبارزات دشمن همه‌جانبه و آماده باش در تمامی حوزه‌ها لازم است افزود: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور و جامعه شیعی همواره مورد تهدید دشمن بوده بنابراین به روز بودن و آمادگی کامل برای ایمن‌سازی بیشتر و مقابله با تهدیدات ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از