حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها

استاندار لرستان گفت: بانک‌های لرستان تا پایان شهریور ماه امسال افراد در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج را که از سال گذشته منتظر مانده‌اند را باید تعیین تکلیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی بانک‌های لرستان اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در لرستان سبب توسعه استان می‌شود اما اگر در دهه‌های گذشته شرایط سرمایه‌گذاری فراهم می‌شد اکنون لرستان وضعیت اقتصادی متفاوتی داشت و شاهد تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک نبودیم.

وی اقتصاد مسئله و موضوع اصلی کشور را اقتصاد دانست و افزود: این مسئله گریبان‌گیر استان‌ها شده است و مدیران بانک‌ها می‌توانند با مشاوره‌های مختلف زمینه توسعه استان را فراهم کنند.

 

استاندار لرستان به مجاب کردن سرمایه‌گذاران برای کمک به توسعه استان اشاره کرد و گفت: هیچ مشتری در هر جایگاهی نباید منابع استان را منحرف کند در غیر این صورت به مردم معرفی شود چرا که منابع سرمایه اصلی توسعه اقتصادی لرستان محسوب می‌شود و باید در جهت رفاه اقشار مختلف هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با پرداخت وام ازدواج در لرستان عنوان کرد: هم اکنون ۱۹ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند که از این تعداد،‌ پرونده حدود ۱۴ هزار نفر از آن مربوط به امسال و مابقی مربوط به سال قبل است.

شفقت با تاکید بر اینکه بانک‌های لرستان تا پایان شهریور ماه امسال افراد در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج را که از سال گذشته منتظر مانده‌اند را باید تعیین تکلیف کنند اظهارداشت: لرستان در بحث پرداخت وام ازدواج نسبت به سایر استان‌های کشور آمار قابل توجهی ندارد و در این بخش عقب است.

استاندار لرستان عملکرد برخی بانک‌های لرستان در پرداخت وام ازدواج را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون حدود ۴ درصد افراد در صف انتظار تسهیلات را دریافت کردند و از آنجا که افرادی که در پی دریافت وام ازدواج هستند به این مبلغ احتیاج دارند باید شرایط پرداخت وام برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه مطالبات بانک‌ها از مردم بسیار پایین است و بانک‌ها نیز باید به مردم توجه کنند عنوان کرد: باید هیچ‌گونه مانعی برای پرداخت وجود نداشته باشد و مدیران بانک‌ها باید انتقاد کارشناسانه خود را به مدیران بالادستی خود انتقال دهند تا زمینه تامین اعتبار لازم فراهم گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از