حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

لزوم جابه‌جایی روستاهای در معرض سیل در لرستان

لزوم جابه‌جایی روستاهای در معرض سیل در لرستان

استاندار لرستان گفت: با توجه به بارش‌های پیش‌رو، روستاهای در معرض خطر سیل و رانش در لرستان جابه‌جا شوند.

به گزارش سفیرافلاک، فرهاد زیویار صبح امروز در نشست ستاد بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: در این جلسه موضوع بارندگی‌های پیش‌رو و نزولات جوی مطرح شد که باید گفت درصورت بسترسازی‌های لازم، موهبت الهی برای استان است.

وی افزود: ماموریت ما خدمت به خلق خداست بنابراین نگاه و رویکردمان باید طوری باشد که شرایط را برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: در بحث بارش‌ها نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا کمترین خسارت را داشته باشیم که آن هم از دست یک دستگاه به هیچ‌وجه کاری ساخته نیست بنابراین تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید هماهنگی و همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: بحث کمبود اعتبار شامل همه دستگاه‌ها می‌شود ولی ما هر وقت امکانات، اعتبارات و تجهیزات را در کنار هم قرار دادیم تقریباً توانسته‌ایم مشکلات را کم کنیم.

زیویار با اشاره به اطلاع‌رسانی به‌موقع و همکاری دستگاه‌های استان در جریان سیل 98 پلدختر گفت: اگر همه در کنار هم قرار گیرند میزان اثرگذاری کارها چند برابر و تصاعدی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید بارندگی را به عنوان یک فرصت در نظر بگیریم و با اقداماتی که انجام می‌دهیم به استقبال این بارش‌ها برویم ولی اگر دست روی دست بگذاریم همین بارش‌ها تبدیل یک یک سیل ویرانگر و بحران غیرقابل جبرانی می‌شود.

 استاندار لرستان به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه برای رفع آبگرفتگی معابر، طغیان و بالارفتن سطح آب در زمان بارش‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: روستاهای در معرض خطر رانش و سیل در لرستان باید جابه‌جا شوند که در این زمینه لازم است در مورد سازو کارهای اجرایی با فرماندارها مکاتبه و هماهنگی لازم انجام گیرد تا نسبت به انجام تهمیدات لازم جهت جابه‌جایی و اقدامات پیشگیرانه اقدام شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها حق قطع امکانات همدیگر را ندارند عنوان کرد: دستگاه‌ها قبل از هر اقدامی باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و بی‌مقدمه کاری انجام ندهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از