حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

محتوای باغ موزه دفاع مقدس، گنجینه دلاوری رزمندگان

محتوای باغ موزه دفاع مقدس، گنجینه دلاوری رزمندگان

محتوای باغ موزه دفاع مقدس، گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند در انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش سفیرافلاک، در دوران دفاع مقدس رزمندگان زیادی برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلام به مقابله با دشمن برخاستند و در عملیات‌ها توانستند حماسه‌هایی خلق کنند که هیچگاه فراموش نمی‌شود و این حماسه‌ها، گنجینه‌های سلحشوری رزمندگان است.

بعد از دوران دفاع مقدس، اقدامات قابل توجهی صورت گرفت که رشادت رزمندگان اسلام و شهدا برای نسل‌های بعدی هم بازگو شود که این می‌تواند در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد که در همین راستا باغ موزه دفاع مقدس یک مجموعه فرهنگی است که برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت راه‌اندازی شده است.

استان لرستان ۶۵۵۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده که رزمِ رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس بی‌نظیر بود. برای ایجاد پروژه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، عملیات اجرایی کار از سال ۸۹ آغاز شد و طی این سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار روند کندی داشت.

در سال‌های اخیر عزمی جدی برای تکمیل این پروژه جزم شد تا جایی که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری هم ۲۵ میلیارد تومان لحاظ گردید و این پروژه در ایستگاه افتتاح قرار گرفته و قرار است با حضور ریاست جمهوری افتتاح شود.

این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در سه طبقه ایجاد شده که محتواهای این موزه می‌تواند رشادت و دلاورمردی رزمندگان را به نسل‌های بعدی معرفی کند.

 

باغ موزه دفاع مقدس در ایستگاه افتتاح

محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: باغ موزه دفاع مقدس یکی از مکان‌های فرهنگی است که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مهمی دارد از همین رو از سال‌ها پیش ساخت این مکان فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد که تخصیص یافت و در مجموع بالغ‌بر ۵۵ میلیارد تومان برای باغ موزه دفاع مقدس استان هزینه شده و هم‌اکنون آماده افتتاح است و قرار شد همزمان با چهار استان دیگر توسط ریاست جمهوری افتتاح گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تولید محتوا برای این مکان فرهنگی، تصریح کرد: بخشی از این پروژه ساختمان بوده و بخشی دیگر که بسیار اهمیت دارد محتوای موزه دفاع مقدس است که باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا محتوای مناسب در این موزه قرار داده شود.

 

نقش دانشگاه‌ها برای تولید محتوا

رشیدی بیان کرد: رزمندگان لرستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس غیورمردانه در جبهه‌های نبرد حضور داشته و با شجاعت و غیرت، حماسه‌های بزرگی را آفریدند و در عملیات‌ها توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند از همین رو تبیین این رشادت‌ها برای نسل جوان بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: بخشی از محتوای باغ موزه دفاع مقدس، کار علمی است که دانشگاه‌ها می‌تواند در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته باشند و برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان نیز بسیاری از دستگاه‌ها پای کار آمدند که روند خوبی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای محتوای باغ موزه دفاع مقدس بستگی به سوژه دارد، گفت: هر استان موظف است سوژه‌هایی را در این رابطه ارائه دهد و اگر سوژه‌ها دیرتر تهیه شود سبب می‌شود تا اعتبار در اختیار استانی دیگر قرار گیرد و همین روند کار را کُند می‌کند.

 

۲ سوژه برای باغ موزه به نتیجه رسیده است

رشیدی خاطرنشان کرد: در همین زمینه به همه رده‌ها ابلاغ زده شد که سوژه‌ها را ارائه دهند تا به محتوا تبدیل شود که عملکرد والفجر ۱۰ پیشنهاد داده شده و فتح‌المبین هم انجام شده که تاکنون فقط دو سوژه تولید محتوا به نتیجه رسیده است.

وی روند تولید محتوا را کند برشمرد و افزود: همه دستگاه‌ها لازم است برای این مهم همکاری لازم را داشته باشند و با توجه به اینکه این پروژه فرهنگی در آستانه افتتاح قرار داد لذا می‌طلبد که برای تولید محتوا اقدامات لازم صورت گیرد چرا که محتوای باغ موزه در واقع گنجینه‌ای از افتخارات رزمدگان لرستانی در دوران دفاع مقدس است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از