حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

همایش شیرخوارگان حسینی در لرستان برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی در لرستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی ششم ماه محرم در ۱۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۸۱ آغاز شده و هر ساله با شکوه و حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: استقبال از برگزاری این مراسم بسیار زیاد است به طوری که مناطق و شهرهای مختلف این مراسم را به صورت ویژه برگزار می‌کنند که مادران به همراه نوزاد خود به یاد طفل ۶ ماهه دشت کربلا به عزاداری می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در استان لرستان امسال این برنامه در ۱۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود که در همه شهرستان‌ها این مراسم به صورت ویژه برگزار خواهد شد و علاوه بر این در امامزاده‌ها و یا حسینه و مناطق دیگر هم برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌نیا بیان کرد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) این برنامه را هر ساله با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار می‌کند که در بسیاری از موارد در کنار برگزاری این مراسم، لباس‌هایی به نوزادان داده می‌شود که به رسم تبرک بر تن نوزاد می‌پوشند.

وی خاطر نشان کرد: روضه‌خوانی، مداحی، سخنرانی و برنامه‌های دیگری برای این مراسم در نظر گرفته شده که روز جمعه ششم محرم همزمان با سراسر کشور در استان لرستان نیز برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از