حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
پیام وزیر آموزش و پرورش به اجلاسیه لرستان؛

مدرسه قوی نیازمند روحیه ایثار و شهادت است

مدرسه قوی نیازمند روحیه ایثار و شهادت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه قوی نیازمند روحیه ایثار و شهادت در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

به گزارش سفیرافلاک، رضامراد صحرایی امروز در پیامی به اجلاسیه شهدای یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز لرستان اظهارداشت: شهدا ستارگانی هستند که بر آسمان ایران می‌درخشند تا به مدد آنها راه را گم نکنیم لذا پاسداشت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، پاسداشت همه شهداست که از یک سو شهید، معلم انسان‌های آزاده است و از سوی دیگر شهدا، دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شوند.

وی افزود: قدرت امروز ایران مرهون خون شهداست و مسیر باز تولید این قدرت از مدارس کشور می‌گذرد و ایران قوی در گرو مدرسه قوی است که دستیابی به مدرسه قوی نیازمند روحیه ایثار و شهادت در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: براین اساس اجلاسیه امروز کاری بزرگ و مهم محسوب می‌شود و نباید از این غافل شویم که دستیابی به اهداف این اجلاسیه در گرو این است که سیره و وصیتنامه شهدا در قلب و جان کودکان نقش ببندد و نام این قهرمانان و ستارگان ورد زبان نوجوانان این دیار پرافتخار باشد.

صحرایی بیان کرد: برای تحقق این مهم نکاتی عرض می‌کنم که ابتدا لازم است مسئولان آموزش و پرورش پس از این اجلاسیه و تدوین زندگی‌نامه شهدای بزرگوار، ترتیبی اتخاذ شود تا تصاویر شهدا این به شکلی زینت‌بخش مدارس و مراکز آموزشی و فرهنگی شده و وصیتنامه آنها در صبحگاه مدارس بازگو شود.

وی افزود: این اجلاسیه همچنین باید بتواند به تبیین شاخص‌های کلاس، تدریس و تربیت دست یابد و شهدا را به صورت الگویی مدون در اختیار معلمان قرار دهد و در ارتباط با دانش‌آموزان شهید باید الگوی تبیینی باشد و دانش‌آموز تراز انقلاب را به سایر دانش‌آموزان و معلمان معرفی کند.

وی اظهارداشت: این اجلاسیه باید در مدارس امتداد یابد و مسئولان باید ارتباط مستمر بین مدارس و خانواده شهدا برقرار کنند و حضور خانواده شهدا در مدارس می‌تواند دستاورد مهمی برای این اجلاسیه محسوب شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر شهادت، مسیری نورانی و روشن است که خدا بندگان منتخب خود را در این مسیر قرار می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از