حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده انتظامی کل کشور:

مسیر شهدا هیچوقت خاموش نمی‌شود

مسیر شهدا هیچوقت خاموش نمی‌شود

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: مسیر شهدا هیچوقت خاموش نمی‌شود، روزی با نبردشان خاطره‌ساز شدند، روزی با شهادت و روزی با یادواره‌ها خاطره‌ساز شدند و این اثر وجودی شهداست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار احمدرضا رادان عصر امروز در یادواره ۵۰۰ شهید نیروی انتظامی ناجا استان لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه استان لرستان مردمانی ولایتمدار، شجاع، رشید و باوفا دارد، اظهارداشت: لرستان یادآور خاطرات فراوان دفاع مقدس، یادآور سلحشوری‌ها در دفاع از حرم و سلحشوری دفاع از حریم و وطن است.

وی افزود: لرستان جایگاه شهدایی چون شهید بروجردی است، شهیدی که در دوران انقلاب خوش درخشید و فرماندهی شجاع و بی‌مثال شد، فرماندهی غیور و حزب‌الهی و مکتبی، فرماندهی مهربان بود، فرماندهی که هر زمان به آن مراجعه می‌شد تا از سختی دوران دفاع و کردستان بگوئیم، می‌گفت توکل برخدا، شهیدی که امروز مردم لرستان افتخار دارند که او را مسیح کردستان بنامند.

فرمانده انتظامی کل کشور تصریح کرد: لرستان یادآور رزمندگان دیار جنوب است، رزمندگانی که در خاکریز برای دفاع از انقلاب هیچ‌گاه پا پس نکشیدند، لرستان یادآور خاطرات مردان مردی است که در کوه‌های سربه فلک کشیده کردستان خاطرات زیادی از خود به جا گذاشتند، این دیار یادآور جانبازانی است که توانستند با تقدیم بدن از خود، یار انقلاب شدند.

سردار رادان عنوان کرد: لرستان دیار شهید نورخداموسوی‌ها است، شهیدی که از شهدا اثر می‌گیرد و اثر می‌گذارد، لرستان دیار شهید کاظمی‌هاست، دیار شهید امیری، سعیدی، مصطفی‌زاده‌هاست، دیار شهید سوری، چاغروندهاست، شهیدی که خود مظلوم و گمنام بود و در مظلومیت، نام‌آوری را برای استان به ارمغان آورد.

وی گفت: این استان دیار شهید نقدی‌ها، شهید رستمی‌ها، طاهرخانی، اینجا دیار جانبازان است، لرستان چنین دیاری است و چه زیبا که در مناسبت‌های خاص یادواره شهدا در استان رقم می‌خورد و اگر بخواهیم حق شهدا را ادا کنیم باید از شهدا تشکر کنیم، شهدایی که به ما اجازه دادند در چنین زمانی یادواره بگیریم.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه این حقیقتی است که یادواره برای ما و راه ماست، افزود: چه زیباست مسیر شهدا که هیچوقت خاموش نمی‌شود، روزی با نبردشان خاطره‌ساز شدند، روزی با شهادت و روزی با یادواره‌ها خاطره‌ساز شدند و این اثر وجودی شهدا است.

سردار رادان یادآور شد: چرا شهید بروجردی و شهیدموسوی، شهید سلیمانی، شهدای گمنام از ذهن مردم پاک نمی‌شود؟ باید گفت که اثر شهید وجودی شهید این بود که امروز یادواره شهدا برگزار کنیم، امروز آستانه شهادت سردار دل‌های ما، یار مقام معظم رهبری، دوست رزمندگان، همراه خانواده شهدا، مدافع حرم و حریم، سردار جبهه‌های جنگ، مرد خالص و مخلص، شجاع و قهرمان حاج قاسم سلیمانی است.

وی اظهارداشت: در آستانه گذشت ۹ دی هستیم، ۹ دی که در حقیقت پیام مردم به جبهه استکبار بود، شهدا حفظ انقلاب را واجب دانستند و مردم در راه شهدا ۹ دی را خلق کردند.

فرمانده انتظامی کل کشور عنوان کرد: در شب ولادت حضرت فاطمه(س) هستیم و چه زیباست اثر وجودی شهدا که اجازه می‌دهند در چنین روزی یادواره باشد، چند روزی از شهادت فرمانده بی‌بدیل حوزه پشتیبانی مقاومت می‌گذرد، سیدرضی موسوی و چقدر زیبا آفریده می‌شود که عاشق امام حسین(ع) و وفادار به اهل بیت(ع) بود و وقتی به دیدار معبود می‌رود که یاد شهید سلیمانی دوباره در ذهن‌ها قرار می‌گیرد.

سردار رادان افزود: در زمانی که شهدای انتظامی یکی پس از دیگری با نثار جان خود می‌گویند نه تنها جسم که جان خود را برای امنیت تقدیم می کنیم، ۱۱ شهید راسک، شهدای مرزبانی و انتظامی را تقدیم کردیم تا امنیت برقرار باشد.

وی با اشاره به جاودانه بودن شهدا گفت: در شب عملیات رزمندگان بر سر، سربند رقابت داشتند و وقتی شهدا به امام حسین(ع) زهرا اقتدا می‌کنند، پس کسی که اقتدا می‌کند هم جاودانه است و این همان مسیری است که شهدا رفتند.

فرمانده انتظامی کل کشور بیان کرد: برای اینکه کسی سرباز امام زمان خود باشد باید سه مسیر را مد نظر  داشته باشد مانند شهدا که شهدا اول امت شدند، دوم اینکه باید امام داشته باشند که در فتنه ۸۸ برخی زمین خوردند چون امام خود را فراموش کردند و سوم مکتب است که مکتب امام حسین(ع) با امام و امت جاودانگی می‌شود و سپس اثرگذار می‌شود.

سردار رادان خاطرنشان کرد: خانم جانباز ما خدمت به جانباز را دالان بهشت می‌داند و این آثار وجودی مکتب امام حسین(ع) است و اگر می‌خواهیم مکتب امام حسین(ع) را داشته باشیم راهی جز توسل وجود ندارد، از امروز تلاش کنید برادر و یا خواهر شهید باشید و یک شهید را برای خود انتخاب کنید و اینگونه در مسیر شهدا خواهید بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از