حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند

مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند

ائمه جمعه لرستان گفتند: حضور و مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند؛ این ملت در جهان عزیز است و با اتکا به توان داخلی خود، پیشرفت را رقم می‌زنند از همین رو افزایش مشارکت در انتخبات نشان دهنده مقبولیت نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد اصلی داریم یکی مشارکت حداکثری و یکی انتخاب شایسته‌ترین فرد چون پایه اصلی جمهوری اسلامی ایران، بر مردم نهاده شده و اقتدار این کشور به واسطه مردم است.

وی افزود: حضور و مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند؛ این ملت در جهان عزیز است و با اتکا به توان داخلی خود، پیشرفت را رقم می‌زنند از همین رو افزایش مشارکت در انتخبات نشان دهنده مقبولیت نظام است که این مقبولیت تحریم دشمن را بی‌اثر می‌کند و امید در دل دوستان ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: کشور ما کشوری است که به جهت دینی و مذهبی متنوع است و مشارکت حداکثری در این تنوع، ایجاد وحدت می‌کند و سبب می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی شکل بگیرد و گفتمان انقلاب اسلامی که دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم است بر افکار و اندیشه‌ها حاکم شده است.

وی تصریح کرد: در کشورهای دنیا برای دفاع از مظلوم قیام کردند و این را گفتمان انقلاب اسلامی حاکم کرده و مشارکت حداکثری در انتخابات، تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است و انتخاب شایسته‌ترین فرد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) با جهاد علمی و فرهنگی، نخبگانی را تربیت کرد که اسلام ناب را به خوبی ترویج دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روز عرفه دعای عرفه در کشور ما و در استان لرتسان قرائت می‌شود و دل ها را مالامال از معنویت می‌کند و در روز عید قربان کنگره حج شکل می‌گیرد و حاجیان با ذبح قربانی، دلبستگی خود را به امور مادی از بین برده و نشان می‌دهند دل‌بسته امور معنوی هستند و در این روز هر کسی که می تواند قربانی نماید.

وی تصریح کرد: موسسه ملی مرهم متشکل از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان رایگان عمل جراحی لب و کام کودکان وارد استان ما شدند و در سه روز ۳۰۰ نفر را جراحی می کنند و بیمارانی که از دورترین شهرها خود را به این استان رسانده تا از این فرصت برای درمان استفاده نمایند و برخی از پزشکان برای خدمت‌رسانی از خارج کشور آمده بودند و روحیه خدمت این افراد غیرقابل توصیف است.

شاهرخی بیان کرد: جمع زیادی از جامعه پزشکی ما خدمت‌گزارانی با سخاوت هستند و این جمع که با موسسه مرهم همکاری می‌کنند افرادی متواضع و خوش اخلاق هستند که روحیه خدمت در میان این افراد موج می‌زند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: باید این روحیه تواضع را در میان همه اقشار مختلف مردم تقویت و گسترش داد و همین صفات اخلاقی است که همبستگی ملی را در میان جامعه رقم زده و سبب شده ما در طوفان حوادث در مقابله با نظام سلطه، خود را از آفت‌ها حفظ کنیم.

وی گفت: صاحبان خانه‌ها در گرفتن اجاره، انصاف را نسبت به مستاجران رعایت کنند و کسانی که رهن و اجاره را چند برابر نماید، به دور از انصاف است و کسانی که با خدا داد و ستد می‌کنند خدا او را ممتاز می‌نماید و پاداش می‌دهد و اگر اسراف کم شود و نودوستی تقویت شود، می‌توان کمک کرد.

شاهرخی اظهار داشت: اگر افراد توانمند خمس و زکات را به درستی پرداخت کنند دچار کاستی نمی‌شویم و در این مقطع لازم است که همه به هم کمک کنیم و از هزینه‌های اضافی برای کمک به نیازمندان استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: شهادت چهار فرزند در دفاع از نهضت امام خمینی(ره) در روز ۲۶ خرداد بود و همچنین سالروز شهادت شهید چمران که به‌عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده که این عزیزان می‌توانستند زندگی مرفهی داشته باشند ولی در مسیر دین و انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

 

ساده‌زیستی از شاخصه‌های مهم انتخاب رئیس‌جمهور است

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: جنایات بی‌رحمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب شد تا دانشجویان آمریکا قیام کنند و حمایت خود را از مظلومان فلسطین نشان دهند و شاهد نابودی رژیم صهیونیستی هستیم که این نابودی هر روز تسریع می‌یابد.

وی افزود: حمله به اردوگاه‌های آوارگان فلسطین و شهادت مردم بی‌گناه گواه بر جنایات بی‌رحمانه این رژیم غاصب است و ایستادگی جبهه مقاومت سبب شده تا رژیم جعلی رو به نابودی حرکت کند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به‌ضرورت مشارکت در انتخابات عنوان کرد: نامزدهای این دوره از انتخابات باید اخلاق را مدنظر داشته باشند و از تخریب و تهمت خودداری نمایند که می‌طلبد در بسیاری از اخلاق و رفتارهای خود، شهید رئیسی را الگو قرار دهند.

وی تصریح کرد: لازم است در مسئله انتخابات به کسی رأی دهیم که ساده‌زیستی را مدنظر دارد و برای رفع مشکلات مردم با روحیه جهادی می‌تواند خدمت نماید پس لازم است حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم و با حضور خود دشمن را ناامید کنیم.

حسینی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار در علم بسیار توانمند بود به‌طوری‌که توانست شاگردان زیادی را تربیت نماید که هرکدام از این شاگردان در عرصه دین خیروبرکت زیادی را به همراه داشتند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: منافقین برای رسیدن به اهداف پلید خود، ۱۷ هزار نفر انسان مظلوم و بی‌گناه را به شهادت رساندند و در ۳۰ خرداد سال ۶۰ هم در اقدامی مسلحانه تعدادی به شهادت رسیدند اما تاریخ نشان داد که جبهه کفر همیشه نابود می‌شود و می‌بینیم که امروز در همه افکار و در بین همه مردم دنیا رسوا شده‌اند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران افزود: ایشان شخصیتی بی‌نظیر بودند که الگویی برای همه جوانان است و افرادی مانند شهید چمران در طول تاریخ انقلاب جان‌فشانی‌های زیادی انجام دادند.

 

 شهید رئیسی معیار خدمت‌رسانی را ارتقاء داد

  حجت‌الاسلام محمدجواد گراوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: در جامعه اسلامی بی‌عدالتی و رباخواری جزء صفات رذیله است و باید از آن دوری کرد؛ امروز دشمن به دنبال ترویج سبک زندگی غربی است، درحالی‌که سبک زندگی اسلامی بهترین سبک در جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: بایستی زکات مال را دنبال کنیم و پرداخت کنیم و در جامعه این مسئله مهم زنده شود، در این راستا امربه‌معروف و نهی از منکر باید فعال باشد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، عنوان کرد: مردم در انتخابات پیشرو ان‌شاءالله با مشارکت مطلوب به میدان خواهند آمد و رئیس‌جمهوری اصلح را انتخاب خواهند کرد، یاد و خاطر شهدای خدمت را گرامی می‌داریم، شهید رئیسی معیار خدمت‌رسانی را ارتقاء داد.

وی با اشاره به تعاریف مقام معظم رهبری در وصف شهید رئیسی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در مظلومیت قرار داشت رهبری انقلاب در مورد این شهید عزیز فرمودند: دلم برای رئیسی سوخت، خدمات بسیار خوبی را در جامعه برای مردم انجام دادند و برخی این را نادیده می‌گرفتند.

گراوند عید غدیر را اتصال بین نبوت و امامت برشمرد و تصریح کرد: دولت شهید رئیسی در کشور برای بیش از پنج هزار روستا آب‌رسانی کرد و بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی را در کشور به نام غدیر را انجام داد، کارخانه‌هایی که تعطیل بود را احیا نمود و دیپلماسی مقتدرانه‌ای را ایجاد کرد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن تقدیر از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان کوهدشت، گفت: در شهرستان کوهدشت در دولت شهید رئیسی کارهای خوبی انجام شده است، پیگیری‌هایی که درزمینهٔ پروژه‌های مهمی همچون سد معشوره، بیمارستان رازی، جاده‌های مواصلاتی، پمپاژ آب و تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت شده است درصد قابل‌توجهی پیشرفت آن در دولت سیزدهم بوده است، نباید مسئولان را مورد هجمه قرار بدهیم، این مسئولان برای رضای خدا به میدان آمده‌اند، بایستی با وحدت کلمه بتوانیم با همدلی برای پیشرفت شهرستان فعالیت کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از