حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
استاندار لرستان:

مشکلات باغداران معمولان برطرف شود

مشکلات باغداران معمولان برطرف شود

استاندار لرستان گفت: مشکلات باغداران انجیر منطقه زیودار شهرستان معمولان برای افزایش و توسعه این محصول برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت عصر امروز در سفر به معمولان و بازدید از انجیرستان منطقه زیودار در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هزار و ۲۰۰ هکتار باغ انجیر در این منطقه وجود دارد که در زمان برداشت نیروی انسانی بی‌شماری را مشغول می‌کند.

وی افزود: انارستان سیاب، سیب بروجرد، انجیرستان زیودار معمولان، نخود دلفان از محصولات مرغوب لرستان‌اند که در کشور و حتی سطح بین‌الملل زبانزد است.

استاندار لرستان‌ عنوان کرد: انظباط آب در این منطقه مطلوب نیست و امیدواریم با کمک مردم محلی ساماندهی شود تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی بیان کرد: ایجاد حداقل ۳۵ میلیون مترمکعب حوضچه آب منطقه را پوشش می‌دهد تا مشکل کمبود آب به باغات انجیر برطرف شود.

شفقت گفت: همچنین تلاش برای برطرف کردن مشکلات جاده دسترسی بین باغات با تامین اعتبار لازم ضروری است و برای توسعه اشتغال منطقه انجیرستان ایجاد سردخانه باید اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: در قالب توسعه نگاه کشاورزی برای افزایش صادرات انجیر به مناطق مختلف کشور، ایجاد تعاونی توسط مردم محلی ضروری است که باید همدلی و همراهی بین باغداران صورت گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: دولت زمینه صنعت‌سازی را فراهم می‌کند اما ایجاد صنعت از عهده‌ آن خارج است بنابراین با ایجاد تعاونی می‌توان بر افزایش توسعه اقتصادی باغداران کمک کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از