حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

مصرف برق در لرستان ۷ درصد افزایش یافت

مصرف برق در لرستان ۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: میزان مصرف برق در استان بیش از ۷ درصد افزایش یافت و ضروریست شهروندان نسبت به صرفه‌جویی توجه بیشتری داشته باشند.

مهران امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق، به همه ادارات اعلام شده که صبح‌ها ۴۰ درصد و عصر ۷۰ درصد صرفه‌جویی نسبت به سال قبل داشته باشند و در صورت بی‌توجهی به رعایت الگوی مصرف با قطعی برق مواجه می‌شوند.

وی افزود: برهمین اساس برای همه ادارات، کنتورهای هوشمند قابل کنترل از راه دور نصب شده که در صورت افزایش مصرف، قطع می‌شوند و از ابتدای اجرای این طرح تاکنون برق ۶۱ اداره قطع شده به این معنا که برق برخی از ادارات ممکن است تا پنج بار هم قع شده باشد و در مجموع ۶۱ بار قطع برق در ادارات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از افزایش ۷.۵ درصدی مصرف برق در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق در روز ۷.۵ درصد و در شب ۶ درصد افزایش یافته که میزان مصرف در روز ۷۵۰ مگاوات و در شب ۷۹۰ مگاوات است که در طول روز با همکاری صنعت و کشاورزی تلاش شده تا میزان مصرف برق کنترل شود.

امیری عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری است که برای جلوگیری از خاموشی‌ها ضروری است تا مشترکان برق نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام جدی داشته باشند و در ساعات اوج مصرف برق، از وسایل برقی پُرمصرف استفاده نکنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از