حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد:

نساجی ۸۰ میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است

نساجی ۸۰ میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است

رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد گفت: نساجی یکی از واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد است که ۸۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، قدرت‌الله سعادتی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز کارگر که در خانه امید بازنشستگان بروجرد برگزار شد اظهارداشت: بیش از ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت بروجرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۱ هزار نفر مستمری‌بگیر بوده و ۴۷ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

وی بیان کرد: از ۵ هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند و هر ماه بالغ‌بر ۲۵۵ میلیارد تومان مستمری و خدمات درمانی ارائه می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد یادآور شد: در حال حاضر ۷۵۰ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که هر ماه بیش از ۵ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

سعادتی با اشاره به مشکلات نساجی بروجرد افزود: این کارخانه ۸۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکاری دارد و  در سال گذشته نساجی تنها دو ماه حق بیمه پرداخت کرد و مابقی سال پرداخت بیمه ناقص بوده است البته علاوه بر نساجی نیز کارخانه کاشی جم نیز مشکلاتی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازدید مستمر از واحدهای تولیدی در دستور کار است به طوری که ۳ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در طول سال بازرسی می‌شوند.

عبدالعلی گیوه‌کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد نیز گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۱۲ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی شهرستان انجام شد که این اقدام به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۲ تعاونی جدید در بروجرد، افزود: تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارند از همین رو امسال این تعداد تعاونی با اولویت تعاونی کارگری تشکیل شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: همچنین ۵۳ تشکل کارگری در این شهرستان فعال بوده که مهم‌ترین اقدام این تشکل‌ها، احصاء و رفع مشکلات جامعه کارگری در بخش‌های مختلف است.

گیوه‌کی با اشاره به اینکه نیمی از شکایت‌های کارگری منجر به سازش شده است گفت: سال قبل یک‌هزار و ۴۲۰ مورد شکایت کارگری بررسی شد که از این تعداد بیش از ۷۰۰ پرونده منجر به سازش گردید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از