حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان:

نقاط حادثه‌خیز لرستان رفع شود

نقاط حادثه‌خیز لرستان رفع شود

معاون استاندار لرستان گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز لرستان قبل از شروع بارندگی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سفیرافلاک، احمدرضا دالوند صبح امروز در نشست ستاد بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: در بحث بارش‌ها ما نباید بایستیم بارندگی‌ها شروع شود و بعد وارد بحران شویم که چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم بنابراین مصوبات جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود، باید اجرایی شود.

وی افزود: حدود یک ماه تا بارش‌های جدی فرصت داریم پس در اولین فرصت ممکن باید جلسات تشکیل و تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: همه ما نقاط حادثه‌خیز استان را  می‌شناسیم بنابراین رفع این نقاط از طریق دستگاه‌های شهرستان و حتی کمک دستگاه‌های استانی، نظارت مستقیم فرمانداران و معاونت‌های عمرانی فرمانداری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: نقاط حادثه‌خیزی که در شهرستان است و با امکانات شهرستانی می‌شود، مرتفع شود حل شود.

دالوند گفت: ما همیشه در فصل بارش‌ها در محدوده فرودگاه خرم‌آباد بحران داریم چون به محض بارندگی آب جمع می‌شود و بعد سریع نسبت به تخریب دیوار فرودگاه اقدام می‌کنند در حالی که فرودگاه یکی از استراتژیک‌ترین نقاط است، یعنی اگر حادثه‌ای به وجود بیاید از طریق فرودگاه کمک‌رسانی و امدادرسانی می‌شود پس اینکه برویم دیوار فرودگاه را تخریب کنیم تا آب از آنجا عبور کند، فرودگاه را با چالش مواجه می‌کنیم، این راهکار نیست و از هم اکنون باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

 وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود مسئولان مربوطه در یک بازه زمانی کوتاه نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات اقدام کنند تا در جلسه‌ای برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنیم و بتوانیم با استفاده از توان و ظرفیتی که داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان اظهارداشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان از قبیل پلیس‌راه، راهداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و...از هم اکنون برای فصل بارندگی برنامه‌ریزی داشته باشند و امکاناتی که نیاز دارند در اختیار پایگاه‌های مربوطه قرار دهند تا آمادگی کامل وجود داشته باشد.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون به فکر پروژه‌های عمرانی به ویژه جاده‌ها، پل‌ها و پروژه‌هایی که در مسیر راه‌ها قرار دارند باشند تا در زمان بارندگی با بحران مواجه نشویم و بتوانیم مدیریت کنیم.

دالوند عنوان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های بتوانیم از بارندگی، این نعمت خداوند که هر ساله نصیب استان می‌شود به بهترین شکل بهره‌برداری و استفاده را داشته باشیم.

 وی حضور مدیران در زمان بحران‌ها را بسیار مهم دانست و بیان کرد: تمام تجهیزات و امکاناتی که در استان وجود دارد مربوط به استان و تحت مدیریت استاندار است بنابراین درزمان بحران نباید برای استفاده از آنها مرز تعیین شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: گاهی  اوقات ممکن است در یک شهرستان وضعیت نرمال و در شهرستان دیگر وضعیت بحرانی باشد و مقطعی تجهیزات را به آن شهرستان منتقل کنیم پس همه باید همکاری کنند و همه باید تجهیزات و امکانات خود را در زمان بحران در اختیار مدیریت بحران قرار دهند تا بتوانیم این موضوعات را مدیریت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با قطع انشعابات دستگاه‌های اجرایی از سوی دستگاه دیگر بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان حق ندارند انشعابات دیگری را قطع کنند، اگر دو دستگاه با هم موانع و مشکلاتی دارند باید در  کنار هم  بنشینند و آن را حل کنند و اگر حل نشد از طریق معاونت عمرانی پیگیر موضوع باشند.

دالوند تاکید کرد: قطع انشعابات و بستن حساب‌های یک دستگاه اجرایی با اجازه استاندار و هماهنگی استانداری باید انجام گیرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از