حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه لرستان مطرح کرد:

نقش اساتید در ارائه راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

نقش اساتید در ارائه راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: نخبگان و اساتید در ارائه راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، سردار مرتضی کشکولی در جمع اساتید دانشگاه لرستان اظهارداشت: بالاترین مرجع علمی در دانشگاه است و اگر کسی بخواهد مشکلات حل شود از دانشگاه باید اقدام شود، در بحث ارزش‌های دینی می‌توان از دانشگاه شروع کرد.

وی افزود: انقلابی‌گری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مد نظر رهبری قرار دارد و جای آن در دانشگاه است لذا باید در بسیج اساتید به عنوان یک دغدغه این مهم مد نظر باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: مدیریت جهادی از دیگر موضوعاتی است که باید دانشگاه‌ها به آن توجه نمایند چرا که خروجی دانشگاه‌ها در جاهای مختلف در آینده مشغول به فعالیت می‌شوند و باید از هم‌اکنون در دانشگاه مطرح شود تا مدیریت جهادی همیشه سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت حضور در انتخابات گفت: مردم‌سالاری و مشارکت سیاسی مردم باید مد نظر باشد و باید دانشگاه در مسیرآگاهی‌سازی در انتخابات تلاش کند و باید به گونه‌ای اقدام کرد که منافع شخصی به مسائل سیاسی گره زده نشود و همه افراد با حضور در انتخابات نظر خود را اعلام کنند.

سردار کشکولی با بیان اینکه نقد منصفانه می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد، تصریح کرد: آمادگی داریم با همکاری بسیج اساتید، دانشجویی و کارمندان نقد منصفانه را در دستور کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه حضور ابوالفضل(ع) با اشاره به پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: طی چهار دهه گذشته ۶۰۰ کیلومتر کانال آب‌بر کشاورزی در استان احداث شده ولی ما ظرف سه سال ۱۰۰ کیلومتر کانال احداث کردیم که با سرعت خوبی این آب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

سردار کشکولی یادآورشد: در تفاهم‌نامه با جهاد در سال گذشته ۱۱ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که ۱۲ کیلومتر کانال آب‌بر بزنیم و تاکنون با همین هزینه بالغ بر ۸۸ کیلومتر کانال احداث شده و از این قبیل کارها صورت گرفته و این کمک به صرفه‌جویی در آب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی هیچ مدل و فرمول علمی نداریم که چگونه می‌توان این را حل کرد و اساتید و نخبگان می‌توانند در راستای حل مشکلات و آسیب‌ها با ارائه طرح و مدل کمک نمایند و نخبگان و اساتید بسیجی می‌توانند در بخش‌های کشاورزی، اجتماعی، بازرگانی، تجارت، فرهنگی و سایر بخش‌ها اثرگذار باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از