حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

نقش بانوان در مشارکت و انتخابی اصلح

نقش بانوان در مشارکت و انتخابی اصلح

بانوان در مشارکت پرشور انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب اصلح می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند که نقش آن‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه بسیار مشهود و حائز اهمیت است، بانوانی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری توانسته‌اند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.


بانوان ایرانی در کنار مسئولیتی که در خانواده برای پرورش و تربیت فرزندان به عهده دارند، در عرصه‌های مختلف و شغل‌های اجتماعی هم موفق شدند به موفقیت‌هایی دست یابند و در این عرصه‌ها بدرخشند.


زنان ایرانی در دوران پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، ایام کرونا و مقاطع دیگری به خوبی به رسالت خود عمل کرده‌اند به طوری که وقتی دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال حمله به حجاب بانوان بود، همین بانوان بابصیرت و آگاه ایرانی، با حضور در خیابان‌ها و با سر دادن شعارهایی نشان دادند که با رعایت حجاب بر قله‌های اقتدار می‌ایستند و اجازه نمی‌دهند دشمن به ارزش‌هایی مانند حجاب خدشه‌ای وارد کند.


حالا در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم که نقش بانوان در هدایت خانواده برای حضور پرشور در انتخابات و همچنین انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است و می‌توانند در خانواده، شاخصه‌های فرد اصلح را به خوبی تبیین نمایند و اینگونه فرد اصلح که می‌تواند در مسیر انقلاب حرکت کند، انتخاب خواهد شد.

نقش بانوان در مشارکت و انتخابی اصلح

نقش بانوان در انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری 

 

سهیلا رمضانی یکی از بانوان کارمند لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل با پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و نقش مردم در پشتیبانی از نظام و انقلاب همیشه حائز اهمیت است که در این میان همیشه شاهد حضور پررنگ بانوان در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب بوده‌ایم.


وی افزود: در دوران انقلاب، بانوان این سرزمین در شهرهای مختلف برای پیروزی انقلاب در مقابل دشمنان ایستادند و با حضور در خیابان‌ها نشان دادند که به دنبال تشکیل حکومت دینی و انقلاب اسلامی ایران هستند و سرانجام این هدف محقق شد، همچنین در دوران دفاع مقدس نیز در ستادهای پشتیبانی و تشویق فرزندان و همسران برای ایستادگی در مقابل دشمن در جبهه‌های نبرد حضور داشتند و در این سال‌ها هم در صحنه‌های اجتماعی مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات به همه دنیا نشان دادند که بانوان ایرانی همچنان پرقدرت‌تر در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.


بانوی لرستانی تصریح کرد: اگر چه امروز بانوان زیادی علاوه بر وظیفه مادری و همسری، در فعالیت‌های اجتماعی هم حضور دارند اما نقش مهم بانوان در نهاد مقدس خانواده همچنان پررنگ است و می‌توانند برای افزایش مشارکت در انتخابات و انتخاب فردی که بتواند مانند شهید رئیسی در راستای خدمت به مردم فعالیت داشته باشد، نقش خود را ایفا نمایند.


رمضانی عنوان کرد: خوشبختانه طی این سال‌ها بانوان در عرصه‌های مختلف توانستند حضور داشته باشند و در عرصه مدیریتی هم حضور داشتند که این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در دولت شهید رئیسی شاهد ارائه خدمات و توجه به خانواده بودیم از همین رو بانوان می‌توانند اعضای خانواده را برای یک انتخاب درست راهنمایی نمایند تا رئیس جمهوری در تراز انقلاب و مانند شهید رئیسی انتخاب شود.


وی گفت: دولت سیزدهم به موضوع خانواده و افزایش جمعیت توجه ویژه‌ای داشت به طوری که شاهد بودیم برای محقق کردن مشوق‌ها تلاش زیادی انجام شد و باید در بین نامزدها کسی انتخاب شود که به مسئله خانواده هم توجه جدی داشته باشد چرا که خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نهادی اجتماعی است که در جامعه نقش مهمی دارد.


شهروند لرستانی عنوان کرد: اهتمام جدی شهید رئیسی به موضوع خانواده و جمعیت قابل توجه است که انتخاب فردی که بتواند در مسیر شهیدجمهور حرکت کند سبب می‌شود تا سال‌های آینده شاهد افزایش جمعیت و فرزندآوری در جامعه باشیم.

نقش بانوان در مشارکت و انتخابی اصلح

شاخصه‌های انتخاب اصلح به خوبی تبیین شود 

 

زهرا کرمی دانشجوی لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: در دولت شهید رئیسی شاهد بودیم که اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت و یکی از این حوزه‌ها بانوان بودند که شاهد افزایش فرصت‌های شغلی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار بودیم و این بانوان با دریافت تسهیلات و ایجاد شغلی توانستند زندگی خود را اداره نمایند.


وی افزود: در مصوبات سفرهای استانی، هزینه‌هایی برای ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته شد که این نمود حمایت از بانوان است و طی این سال‌ها شاهد بودیم که بانوان در عرصه‌های مدیریتی هم حضور پررنگی داشتند.


بانوی لرستانی عنوان کرد: با توجه به انتخاباتی که در پیش داریم بانوان می‌توانند برای حضور گسترده در انتخابات نقش خود را انجام دهند و سعی کنند شاخصه‌هایی که در تراز یک رئیس‌جمهور انقلابی و مانند شهید رئیسی است را به خانواده معرفی کنند تا فردی که منتخب می‌شود بتواند مسیر شهیدجمهور را ادامه دهد.


کرمی یادآور شد: امروز رسالت اصلی بانوان این است که شاخصه‌های مهم فرد اصلح را در بین اعضای خانواده تبیین نمایند، فردی که به نظام خانواده توجه دارد و راه شهید رئیسی با انتخاب اصلح امکان‌پذیر است.

نقش بانوان در مشارکت و انتخابی اصلح

حضور بانوان در همه صحنه‌ها نقش‌آفرین بوده است

 

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: بانوان در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور پرشوری دارند و در مراسم تشییع شهید رئیسی دیدیم که بانوان برای این مراسم حضور داشتند لذا حضور پرشور در انتخابات، تکمیل کننده حضور پرشور مراسم تشییع است.


وی افزود: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی به دو معناست، یکی اینکه مردم با بصیرت هستند و دیگر اینکه خدمت‌گزار خوب و شایسته ملت را به خوبی شناختند و قدر کسانی را که در این نظام خدمت می‌کنند را به خوبی می‌دانند لذا در روز هشتم تیرماه بانوان می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دهند که همچنان نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا می‌کنند.


مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با اشاره به نقش حیاتی و محوری زنان، گفت: زنان در همه صحنه‌ها به خصوص صحنه انتخابات بار دیگر اقتدار انقلاب را به رخ دنیا خواهند کشید و ثابت می‌کنند که نقش زنان در جامعه اسلامی، نقش‌آفرین است.


سپهوند بیان کرد: بانوان هر جایی که نیاز بوده در میدان حضور داشتند و امروز در صحنه انتخابات بار دیگر نقش خود را ایفا می‌کنند و مقتدرانه نشان می‌دهند که پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه هستند و فردی را مانند شهید رئیسی انتخاب می‌کنند که بر اقتدار ملت و کشور تاثیرگذار باشد.


وی خاطر نشان کرد: نقش بانوان در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار سرنوشت‌ساز است و دختران رای‌اولی ما نیز با حضور در انتخابات نشان می‌دهند که گام‌های نخستین خود را برای مشارکت سیاسی برداشته و برای پیشرفت و سربلندی این کشور در انتخاب شرکت می‌کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از