حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان مطرح کرد:

نقش دیوان محاسبات در تحقق شعار راهبردی

نقش دیوان محاسبات در تحقق شعار راهبردی

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: دیوان محاسبات در تحقق شعار راهبردی مبنی بر شفافیت نقش مهمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی اداره کل دیوان لرستان، مظفر جمالی‌نژاد در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان، اظهارداشت: نقش دیوان محاسبات در تحقق شعار راهبردی مبنی بر شفافیت و انضباط مالی، برخی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات استان در جهت تحقق منابع و انضباط بخشی به مصارف بودجه، مردمی‌سازی نظارت با استفاده از سامانه ۱۹۸ بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: علاوه بر این نیز تشکیل مجمع ناظران مردمی، تحقق ظرفیت‌های قانون بودجه، بررسی‌های میدانی و تحرک بخشی در اجرای طرح‌های عمرانی، انضباط مالی شرکت‌های دولتی و شبه دولتی، نظارت مستمر بر فرایند اجرای بانک داری الکترونیک و حسابداری واحد خزانه در توسعه و بهبود امور نقش مهمی دارند.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تصریح کرد: دیوان محاسبات با رصد و نظارت مستمر خود در سال جاری گزارشات متعددی را با رعایت اولویت‌ها و توجه به ظرفیت‌های استان از جمله پروژه‌های راکد، نهضت ملی مسکن، صنایع و معادن، آب، اراضی، تسهیلات بانکی تهیه و به مبادی ذی‌ربط در استان و مرکز ارسال نمود که نتایج خوبی را به همراه داشته و در مسیر اصلاح و اجرای بهتر قرار داده است.

در ادامه هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات مشترک با دیوان محاسبات استقبال کرد و گفت: طرح مباحث تخصصی برای کمک به تصمیم‌گیری در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات بسیار موثر دانست.

وی بيان کرد: عملکرد و فعالیت‌های دیوان محاسبات در برقراری انضباط و اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی در انجام امور بسیار ارزشمند است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از