حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

نقش نیروهای اطلاعات در دفاع‌مقدس بسیار تعیین‌کننده بود

نقش نیروهای اطلاعات در دفاع‌مقدس بسیار تعیین‌کننده بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: نقش شهدای اطلاعات در دفاع‌مقدس بسیار تعیین کننده بود و با جانفشانی و ایثارگری خود، در پیروزی انقلاب بسیار اثرگذار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به بزرگداشت شهدای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امسال اجلاسیه شهدای اطلاعات سپاه و بسیج در روز ۹ بهمن برگزار خواهد شد که همزمان با سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری این مراسم در همه استان‌های کشور برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به نقش شهدای اطلاعات در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، افزود: شهدای اطلاعات، نقش مهم و اساسی در پیروزی ایران در دوران جنگ تحمیلی داشتند و موفقیت رزمندگان در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، مبتنی بر عملکرد شجاعانه و ایثارگرانه عزیزان اطلاعات بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: نیروهای اطلاعات در دوران دفاع‌مقدس، با رصد دشمن و جمع‌آوری اطلاعاتی که از دشمن داشتند و همچنین بررسی موقعیت جغرافیایی، اطلاعاتی را به دست می‌آورند که همه آنها را در اختیار رزمندگان قرار می‌دادند تا بتوانند عملیات‌های خود را پیش ببرند و این اقدام اطلاعات، کمک بزرگی به پیروی ایران در جنگ داشت.

درویشی با بیان اینکه شهدای اطلاعات، سربازان گمنامی بودند که ایثارگرانه فعالیت داشتند، گفت: این شهدا، خط‌‌ شکن بوده و در دوران دفاع‌مقدس با جانفشانی و شجاعت و ایمان بالایی که داشتند، نقش خود را به خوبی ایفا نمودند.

وی لازمه موفقیت در هر کاری را داشتن اطلاعات برشمرد و افزود: نیروهای اطلاعات سبب شدند تا اطلاعات لازم در اختیار رزمندگان قرار گیرد و آن‌ها هم طبق همین بتوانند عملیات‌ها را طراحی و برای شکست دشمن، اقدام نمایند و در گمنامی کامل، جانفشانی کردند و جان خود را در این مسیر تقدیم نمودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان یادآورشد: آنچه امروز مهم است، سیره و روش شهدای اطلاعات در مواجه با دشمن بود که امروز برای ما می‌تواند در تقابل با دشمن، کاربرد داشته باشد و اگر امروز بخواهیم نسبت به دشمنان قسم خورده ما در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ایجاد ناامنی، عملیاتی داشته باشیم، لازم است که اطلاعاتمان را نسبت به دشمنان بالاببریم.

درویشی اظهارداشت: همانگونه که اطلاعات در دفاع‌مقدس رسالت مهمی در پیروزی ایران داشت، امروز نقش نیروهای اطلاعاتی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بسیار تعیین کننده و مهم است و در فتنه اخیر، نیروهای اطلاعاتی بسیاری از فتنه‌های دشمن را که برای ناامنی طراحی کرده بودند را خنثی نمودند.

وی عنوان کرد: امروز نیروهای اطلاعات نقش بسیار مهم و اساسی دارند و تجلیل از شهدای اطلاعات، تجلیل از ایثارگران عرصه خدمت است، البته همه شهدا در هر عرصه‌ای خدمت نمودند اما شهدای اطلاعات در گمنامی فعالیت داشتند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از