حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد:

وجود ۳۵ هزار میلیارد صنایع راکد در لرستان

وجود ۳۵ هزار میلیارد صنایع راکد در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد در استان، گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و بیش از چهار سال است که این را بیان می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در مراسم معارفه استاندار جدید لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: گاهی تکلیفی متوجه انسان می‌شود که عمل به این تکلیف، اجری دارد و زمانی که انسان در این مسئولیت کارهای بزرگی انجام دهد، قطعاً  پاداش بالایی نصیب او خواهد شد.

وی افزود: زیویار استاندار سابق لرستان، توان خود را در این ماموریت به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهانی را برای استان انجام دادند لذا برای استاندار جدید استان در این مسئولیت جدید که در مقطع حساسی است توفیقات را خواستاریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: استان لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان مانند ظرفیت طبیعی و خدادادی و نیروهای انسانی متعدد، متخصص، دانا و توانا، به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا نتیجه مطلوب فاصله زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: استان لرستان ظرفیت فراوانی دارد مانند آب، خاک، معادن، محصولات کشاورزی، باغی و دامی که از این ظرفیت‌ها می‌توان برای تحول استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: لرستان با یک برنامه‌ریزی و طراحی می‌توان به گونه‌ای باشد که بیکاران استان‌های دیگر در اینجا مشغول به کار شوند و لازم است که ظرفیت‌ها فعال شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم گفت: رئیس‌جمهور که از شهری به شهری و از کشوری به کشوری می‌رود برای این است که مشکلات را برطرف نماید و به صورت مجاهدت مستمر و پایدار در راه ارزش‌های دینی و خستگی‌ناپذیری در خدمت‌رسانی به مردم تلاش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآورشد: رئیس‌جمهور در سفر به استان لرستان فرمودند لرستان را در حوزه اشتغال ویژه می‌بینیم ولی آنچه می‌بینیم این ویژه بودن محقق نشده است به طوری که ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و بیش از چهار سال است که این را بیان می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مجموعاً نمایندگان دولت باید تلاش کنند تا مصوبه ریاست جمهوری را بر کرسی بنشانند، راه‌های مواصلاتی، تکمیل سدها، پروژه راه‌آهن و جبران خسارت‌های ناشی از سیل سال ۹۸ که استاندار جدید باید این موارد را با ارتباطی که با مرکز دارند، بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: اگر پروژه‌های نیمه‌کاره مانند سد و سایر پروژه‌ها اینگونه باقی بماند، ممکن است بعد از مدتی شاهد تودیع و معارفه دیگری خواهیم بود بنابراین انتظار داریم علل بیرونی حل شود تا علل داخلی هم برطرف گردد لذا انتظار می‌رود نگاه دولت به لرستان عوض شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: لرستانی که آبش از داخل تامین می‌شود، زمین حاصلخیز دارد، معادن و محصولات کشاورزی دارد، صنعتش مربوط به قبل از انقلاب است و همچنین صنایع جدیدی داریم که عده‌ای به دلار و یورو پول گرفتند و صنایع را نیمه‌کاره رها کردند و سال‌هاست که این موارد را بیان کردیم و باید گفت که این گِره‌ها به دست مرکزنشینان حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: قالیباف در سفر به لرستان از ساخت چند هزار واحد مسکونی برای محرومان خبر دادند ولی خبری نشد، اینکه نمایندگان دولت، مسئولانی را به استان دعوت می‌کنند و این سفرها اثری نداشته باشد نهایتاً مشکلی حل نخواهد شد و نتیجه آن تورم، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: انتظار می‌رود این مسائل مطرح شود و نامه‌نگاری صورت گرفته به سران سه قوه که ملاقاتی داشته باشیم و این مسائل را بیان کنیم، مردم ما علاقمند به نظام هستند و خواسته‌های خود را در نمازجمعه مطرح می‌کنند، اگر نگران از تعطیلی راه‌آهن هستند این را مطرح می‌کنند و اعتراض خود را به گونه‌ای دیگر مطرح نخواهد کرد چون ولایتمدار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: امیداوریم تدابیری اندیشیده شود که استانداران بتوانند معدل قابل قبولی داشته باشند لذا اگر مسائل بیرونی و نگاه به استان تغییر یابد بسیاری از مشکلات برطرف می‌گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از