حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

هدیه ماه‌ رمضان رحمت و مغفرت است

هدیه ماه‌ رمضان رحمت و مغفرت است

کارشناس مسائل دینی گفت: هدیه ماه رمضان به انسان‌ها، رحمت و مغفرت است و می‌توان از هر لحظه این ماه بهترین بهره را بُرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ماه رمضان ماهی است که خدا به آن برکت داده، برکتی که انسان‌ها و هر کسی که می‌تواند با خدا باشد و از این فرصت استفاده نمایند.

وی افزود: رمضان فرصتی است که انسان می‌تواند به دور از مادیات و دغدغه‌های دنیا به حقیقت انسانی خود برسد و کسانی که فکر می‌کنند به خاطر معصیت، درهای برکت به روی آن‌ها بسته شده ولی بدانند خدا فرموده همه در این ماه بیایند چرا که رمضان ماه مغفرت و ماه ریزش رحمت خداست.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خدا شرافتی به این ماه عطا کرده که روزه‌داری، صله ارحام، عبادت، نفس کشیدن، قرآن خواندن و لحظه به لحظه آن مبارک و پربرکت است و اگر کسی از این ماه نتواند استفاده کند کاهل و جاهل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیریایی عنوان کرد: وقتی انسان بخواهد به یک مهمانی که بسیار مهم است برود از قبل خود را آماده می‌کند و ماه رمضان هم اینگونه است لذا باید از علایق و بدی‌هایی که باعث شده از خدا فاصله بگیریم دور شویم و باید زشتی‌ها را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه در مهمانی خدا، مغفرت اعطا می‌شود، ادامه داد: بزرگ‌ترین مهمانی، مهمانی در ماه رمضان است که هدیه این مهمانی، رحمت و مغفرت است و دعا و استغفار کنیم تا در این روزهای پایانی بتوانیم به خوبی خود را آماده کنیم وارد این ماه رمضان شویم و بتوانیم بنده و مهمان خوبی باشیم.

کارشناس مسائل دینی یادآورشد: باید توجه داشت که روزه گرفتن فقط برای گرسنگی نیست بلکه تمرینی برای اطاعت خداست، اطاعت کنیم که زبان،گوش، چشم و دهن از کار ناشایست دور شود و استمرار این امر بعد از ماه رمضان سبب می‌شود انسان در رحمت الهی غرق شود و ماه رمضان تمرینی برای ۱۱ ماه بعدی سال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیریایی با اشاره تقارن رمضان با نوروز، گفت: بزرگ‌ترین کار خیر که در ماه رمضان ثواب دارد، صله ارحام است و نوروز در ماه رمضان فرصتی است که به دیدار بزرگ‌ترها برویم و اگر دیگر اقدامات مهم این است که در ایام نوروز به فقرا کمک کنیم و الان در این تقارن، باید احسان و نیکوکاری نمائیم و اگر بتوانیم از نیازمندان دستگیری کنیم، خداوند هم توجه به ما می‌کند و این کار اجر زیادی به همراه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از