حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

هسته تورهای گردشگری در لرستان تشکیل شد

هسته تورهای گردشگری در لرستان تشکیل شد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت:هسته تورهای گردشگری با هدف جذب گردشگر در استان لرستان تشکیل شد.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: استان لرستان یکی از استان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری بوده به‌طوری که آثار طبیعی و تاریخی نقاط مختلف این استان سبب شده تا هرساله گردشگران زیادی به لرستان سفر نمایند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری و جذب گردشگر، افزود: این مهم یکی از اقداماتی است که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته از همین رو باید همه ظرفیت‌ها فعال شود تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید نمایند که این امر علاوه بر اینکه در معرفی جاذبه‌ها اثرگذار است، در توسعه اقتصادی نیز نقش مهمی دارد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: در همین راستا تشکیل هسته تورهای گردشگری در استان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با برنامه‌ریزی این هسته در استان تشکیل شد و در نهایت پنج نفر که دارای تخصص لازم در این زمینه بودند انتخاب شدند.

عباسیان عنوان کرد: افرادی که برای هسته تورهای ورودی گردشگری معرفی شدند، در زمینه تحقیق، آموزش و پژوهش برای جذب گردشگران خارجی تلاش می‌کنند که هدف از این اقدام، افزایش جذب گردشگر به استان است.

وی خاطرنشان کرد: ورود گردشگران، ارزآوری را به همراه دارد از همین رو از همه ظرفیت‌ها برای این مهم استفاده می‌شود و باتوجه به ظرفیت استان و جاذبه‌های بسیار بی‌نظیر گردشگری، بهترین فرصت برای معرفی آثار طبیعی و تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل اینکه متناسب با شرایط سنتی و حال و هوای روستایی تعریف شده، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و تا پایان سال تعدادی اقامتگاه در استان ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از