حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان صادر شد

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان صادر شد

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو لرستان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها هشدار سطح قرمز صادر شده است.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی یکشنبه شب وارد جو لرستان می‌شود و فعالیت آن تا ظهر روز دوشنبه ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها هشدار سطح قرمز صادر شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور مناطقی از مرکز، جنوب و نیمه شرقی استان لرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: این سامانه مخاطراتی از قبیل بارش شدید باران، رعد و برق و رگبار تگرگ در نواحی مستعد را به دنبال دارد.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به بارش برف در کوهستانی و سردسیر استان عنوان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر و درون شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، انسداد راه‌های ارتباطی روستایی و اختلال جدی در سفرهای بین شهری انتظار می‌رود.

وی به عدم توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان آمادگی کافی داشته باشند و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از