حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هوای لرستان بارانی می‌شود

هوای لرستان بارانی می‌شود

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه از اواسط روز سه‌شنبه سامانه بارشی به غرب کشور وارد می‌شود گفت: برای همه نقاط لرستان بارش‌های رگباری و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا اوایل ظهر فردا جو نسبتاً آرامی بر آسمان استان حاکم است و پدیده غالب استان پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد است.

وی با بیان اینکه از اواسط روز سه‌شنبه سامانه بارشی به غرب کشور وارد می‌شود افزود: با ورود این سامانه علاوه بر ابرناکی و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، برای همه نقاط استان لرستان بارش‌های رگباری و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت ضرایب ناپایداری، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ وجود دارد و این شرایط در همه نقاط استان با شدت و ضعف تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی بیان کرد: بازه زمانی مذکور وقوع مخاطراتی از جمله اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و ... پیش‌بینی می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دماهای شبانه روند افزایشی پیدا می‌کند گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دماهای روزانه به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از