حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

وحدت و همدلی گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور

وحدت و همدلی گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه فصل رقابت انتخاباتی تمام شده و فصل رفاقت برای ساختن ایران آغاز شده است، گفت: برای ساختن اقتصاد ایران به تلاش و همدلی ۸۹ میلیون ایرانی نیاز داریم.

علی محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: فصل رقابت انتخاباتی تمام شده و فصل رفاقت برای ساختن ایران آغاز شده است بنابراین همه سلایق و جریانات معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران که شامل ۸۹ میلیون می‌شوند باید برای ساختن اقتصاد کشور، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند و راهکار ارائه دهند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت شهید آیت‌الله رئیسی و اقدامات ارزشمندی نظیر صادرات روزانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، توجه به مناطق محروم کشور و... اما به دلیل تحریم‌های همه جانبه دشمنان ملت ایران به‌ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی، وضعیت شاخص‌های اقتصادی و معیشتی کشور در شرایط مطلوب قرار ندارد و گرانی، نرخ بالای تورم، مشکلات اقتصاری و معیشتی عموم مردم را آزار می‌دهد و آنگونه که باید مردم‌ کارها و خدمات بزرگ انجام شده را در زندگی و سفره‌هایشان احساس نمی‌کنند از این رو لازم است با تلاش، همدلی و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور به نحوی حرکت کنیم که مردم عادی، کارگران، کارمندان و حقوق‌بگیران در زندگی خود بهبود وضعیت اقتصادی را احساس کنند.

کارشناس اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای سال‌های اخیر خود با دولتمردان ضمن تشکر از اقدامات خوبی که انجام شده است بر این نکته کلیدی تاکید داشتند، همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌گیرد، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مانند گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است. عمده تحریم‌ها با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است و باید در کنار مذاکرات، تحریم‌ها را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر نرخ بالای تورم، مشکلات معیشتی و مسکن که رفع از اولویت‌های اول کشور است، موضوع نرخ پائین رشد جمعیت از مشکلات اساسی کشورمان است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود و رفع این معضل نیاز به همت ۸۹ میلیون ایرانی است.

محمدی‌فر گفت: متوسط نرخ رشد جمعیت ایران کمتر از متوسط نرخ رشد در جهان است به نحوی که متوسط نرخ رشد جمعیت در ایران ۰.۷ است و این در حالی است که متوسط نرخ رشد در دنیا ۰.۸ می‌باشد و مطابق برآوردها با این روند نرخ رشد جمعیت در کشور، سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد و در ۷۰ سال آینده جمعیت ایران به ۴۲ میلیون نفر کاهش می‌یابد و ما هم اکنون زنگ خطر را احساس می‌کنیم.

وی گفت: در بحث لزوم افزایش جمعیت، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر این نکته مهم تاکید کرده‌اند و دولت‌ها هم در حد توان مشوق‌هایی را بر فرزندآوری اعمال کرده‌اند اما با وجود کارهای خوب انجام شده همچنان ما با بحران جمعیت مواجه هستیم و دولت منتخب با همکاری ملت بزرگ ایران باید ضمن بررسی و تجدید نظر در مشوق‌های فرزندآوری و تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را برطرف کنند و هم با بهبود شرایط اقتصادی، معیشتی و بهبود رفاه خانواده‌های ایرانی مسیر را هموار کنند و همچنین با فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی شرایط بحران جمعیت را به نحو مطلوب مدیریت کنند.

این فعال اقتصادی اظهارداشت: برای غلبه و عبور از مشکلات فعلی کشور نیازمند همت و همدلی ۸۹ میلیون ایرانی با دولت منتخب هستیم و هرگونه تفرقه، تخریب و سازهای ناهمگون در شرایط حساس فعلی کشور به ضرر کشور و بر خلاف مصالح ملی است بنابراین همگی باید یک صدا و همدل پشت سر پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیریم و ضمن حمایت از رئیس جمهور منتخب و تعامل با کشورهای منطقه و دنیا بر اساس مصالح و منافع ملی کشور عزیزمان به پیش برویم چرا که رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران قطعاً در وحدت است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از