حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/20 شمسی | 2024/05/09 میلادی

وعده جدید وزارت نیرو برای احیای «سد معشوره»

وعده جدید وزارت نیرو برای احیای «سد معشوره»

نمایندۀ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس از احیای سد معشوره، احداث ۲۶خانۀ بهداشت، نصب حدود ۶۰دکل فیبر نوری و انجام حدود ۳۰۰کیلومتر گازرسانی به روستاها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام وجود منابع طبیعی غنی در کوهدشت، اظهار داشت: این شهرستان با وجود نیروی انسانی کارآمد و منابع خدادادی در مسیر توسعهٔ متوازن نیست.

وی با تأکید به وجود مشکلات زیرساختی و بیکاری در کوهدشت، اضافه کرد: از هیچ کوششی در طول دورهٔ نمایندگی‌ام برای خدمتگزاری به مردم دریغ نکرده‌ام.

نمایندهٔ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس یادآور شد: مشکلات زیرساختی تا وقتی برطرف نشود نمی‌توان مطالبات دیگری را پیگیری کرد و باید ابتدا روی رفع این مشکلات تمرکز کرد.

او با بیان اینکه کوهدشت و رومشکان در طول ۴۰ سال گذشته فقط دو پست برق فشار متوسط ۶۳ کیلوولت داشته است، بیان کرد: دو پست دیگر در طول دورهٔ نمایندگی‌ام به این پست‌های برق افزوده شد و مقدمات احداث پست پنجم نیز در حال انجام است.

مبلغی با نقبی به پروژهٔ سد معشوره، گفت: احداث این سد در سال‌های گذشته منتفی شده بود و دولت نیز انگیزه‌ای برای راه‌اندازی سد معشوره نداشت، اما این پروژه با پیگیری‌های مکرر هم‌اکنون احیا شده است.

نمایندهٔ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس متذّکر شد: ساخت بدنهٔ سد معشوره بنا به اعلام وزارت نیرو در شش ماه دوم ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و این اقدام یک مزّیت بزرگ برای مردم است.

او با اشاره به بخش بهداشت و درمان کوهدشت، اضافه کرد: بیمارستان رازی از ۱۶۰ تختخوابی به ۲۵۰ تختخوابی ارتقا یافته است و ۶۰ درصد این پروژه با پیگیری برای اختصاص اعتبارات اکنون ساخته‌شده است.

مبلغی یادآور شد: مادهٔ ۲۰ احداث بیمارستان در رومشکان هم‌اکنون اخذشده است و شش مرکز جامع سلامت در کوهدشت و رومشکان نیز احداث شده است.

نمایندهٔ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس اعلام کرد: احداث ۲۶ خانهٔ بهداشت، احداث سه پایگاه اورژانس ۱۱۵، احداث سه پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی از دیگر اقدامات انجام‌شده در طول چهار سال نمایندگی‌ام است.

او با نقبی به وضعیت راه‌های روستایی و اصلی در کوهدشت و رومشکان، اضافه کرد: ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی برای دورترین نقاط در این مناطق احداث شده است.

مبلغی گفت: ۷۰ کیلومتر زیرسازی در محورهای مواصلاتی، احداث ۶۰ پل و ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان از اقدامات انجام‌شده در بخش راه است.

نمایندهٔ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس تأکید کرد: حدود ۶۰ دکل فیبر نوری در این شهرستان‌ها نصب شده است و یا ارتقا یافته است و حدود ۷۰ روستا تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

او تأکید کرد: حدود ۳۰۰ کیلومتر گازرسانی به روستاهای کوهدشت و رومشکان در طول چهار سال انجام شده است، اما این مقدار در ۱۶ سال گذشته فقط ۳۵۰ کیلومتر بوده است.

نمایندهٔ مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس اعلام کرد: بخش‌های کونانی و درب گنبد آمادگی ارتقا به شهرستان را دارد و پیگیری‌های متعددی برای این موضوع انجام‌شده است.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از