حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:

پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه

پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه پرداخت می‌شود.

مهناز مردانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت، اظهارداشت: بالغ‌بر ۷۰ کارگاه و کرسی آزاداندیشی با محوریت جوانی جمعیت در دانشگاه برگزار شده است تا همه مسائل مربوط به این حوزه به صورت پرسش و پاسخ و یا کارگاه مطرح شود.

وی افزود: همچنین سمینار یک روزه، تهیه پوستر و کلیپ، برگزاری مسابقات و تولید محتوا در فضای مجازی نیز انجام شده و هدف اصلی این است که بتوان موضوع مهم فرزندآوری و جمعیت را به خوبی تبیین کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: برای تشویق مادران دانشجو برای فرزندآوری، به ازای تولد هر فرزند یک میلیون تومان هدیه داده می‌شود که از سال گذشته این کار در دستور کار قرار گرفته است.

مردانی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران شاغل، نگهداری کودکان آنهاست که در این راستا مهدهای کودک در نظر گرفته شده که در هفت بیمارستان استان، مهدکودک برای نگهداری کودکان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به خوابگاه متاهلی برای دانشجویان، گفت: برای دانشجویان متاهل برنامه‌ریزی شد که یک ساختمان چند واحدی تهیه شود ولی تاکنون این امر محقق نشده است از همین رو وام ودیعه مسکن برای دانشجویان پرداخت می‌شود که به هر دانشجوی متاهل حدود ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۲۷ نفر از دانشجویان متاهل، متقاضی خوابگاه بوده که به دلیل نداشتن خوابگاه، وام ودیعه مسکن به آنها پرداخت می‌شود.

مردانی بیان کرد: ساخت خوابگاه متاهلی برای دانشجویان، نیازمند اعتبار و زمین است که در حال حاضر برای تهیه زمین مشکلی نداریم اما اعتباراتی نیاز است که این خوابگاه‌ها ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از