حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
استاندار لرستان:

پرونده ثبت جهانی روستای بیشه خرم‌آباد آماده شد

پرونده ثبت جهانی روستای بیشه خرم‌آباد آماده شد

استاندار لرستان گفت: پرونده مستندات لازم برای ثبت جهانی روستای بیشه که جزء ملزومات حوزه گردشگری بوده تدوین و آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان لرستان اظهارداشت: همه مسئولان ذی‌ربط برای فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی روستای بیشه باید کمک کنند.

وی در مورد جایگاه روستای بیشه در کشور افزود: در بین ۲۰۰ روستای کشور که قابلیت ثبت جهانی دارند هشت روستا انتخاب شده که بیشه یکی از آنهاست.

استاندار ضمن تشکر از مدیرکل میراث فرهنگی و فرماندار خرم‌آباد جهت پیگیری‌های ثبت جهانی روستای بیشه، گفت: طی جلساتی که با معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزار شده در استان باید ظرف سه ماه ظرفیت‌های لازم برای ثبت این روستا فراهم شود.

زیویار تصریح کرد: توسعه‌های زیرساختی و ارتباطی، امنیت، جاذبه‌های گردشگری و توسعه یکپارچگی زنجیره ارزش مهم‌ترین بسترهای لازم برای ثبت جهانی این روستاست.

وی همچنین به ضرورت و تأکید رئیس جمهور بر ثبت جهانی اثر قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون اقدامات موثری در این خصوص انجام شده که امیدواریم این اثر بزرگ نیز سریع تر آماده ثبت در آثار جهانی شود.

استاندار لرستان در مورد خدمات سفر در ایام نوروز که با ماه مبارک رمضان نیز تلاقی پیدا کرده است، عنوان کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بهتر از سال‌های گذشته در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از