حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

پروژه تصفیه‌خانه ازنا لنگ اعتبار

پروژه تصفیه‌خانه ازنا لنگ اعتبار

نبود اعتبارات سبب شده تا پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ازنا، پس از گذشت چندین سال تکمیل نشود و اجرای آن روند کندی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اهمیت ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها و نقاط پرجمعیت برکسی پوشیده نیست چرا که تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب نقش اساسی در حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی دارند و راه‌اندازی آنها سبب تأمین آب پاک و تمیز، کاهش آلودگی و حفظ منابع آبی ایفا می‌شود.

علی‌رغم اهمیت وجود تصفیه‌خانه در شهرها، متاسفانه چندین شهر پرجمعیت استان لرستان هنوز از داشتن تصفیه‌خانه فاضلاب محروم‌اند و راه‌اندازی پروژه‌های تصفیه‌خانه به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده است.

در پنج شهر استان از جمله شهر ازنا تصفیه‌خانه فاضلاب در دست ساخت است اما علی‌رغم گذشت چندین سال از اجرای پروژه به دلیل اعتبارات قطره چکانی هنوز تکمیل نشده‌اند.

محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ازنا متاسفانه تنها حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چون اعتبارات قطره چکانی بوده پیشرفت آنچنانی و محسوسی نداشته است.

 

پیشرفت ۳۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا

وی افزود: شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا جزء مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور لحاظ نشده بود، که تکمیل آن را برای دور دوم سفر در نظر می‌گیریم.

فرماندار ازنا فرماندار ازنا تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب را از مطالبات جدی مردم شهرستان ازنا دانست و عنوان کرد: اگر این پروژه در دور نخست سفر ریاست جمهوری لحاظ می‌شد قطعاً اعتبار خوبی به آن تخصیص می‌یافت.

وی به لزوم راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ازنا تاکید کرد و گفت: نبود تصفیه خانه خلعی برای شهرستان است چون هم بحث بهداشتی و هم بحث محیط زیست مطرح است و یکی از مولفه های جوامع پیشرفته بشری همین شبکه پیشرفته فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب است که متاسفانه ازنا از داشتن تصفیه‌خانه محروم است.

 

ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب مطالبه جدی مردم ازنا

فاتحی گفت: متاسفانه پروژه تصفیه خانه در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان دیده نشده است اما برای دور دوم پنج مصوبه در نظر گرفتیم که یکی از این مصوبات پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب است.

یاسر اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در سطح استان لرستان پنج تصفیه‌خانه آب در دست ساخت است که هم اکنون تقریباً ۶۰ درصد پیشرفت ساختمانی دارند، تصفیه‌خانه ازنا نیز یکی از آنهاست.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌هایی که با چند بانک عامل کشور از جمله بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران داشتیم اعتبارات بسیار خوبی از محل ماده ۵۶ تزریق شد که سبب سرعت بیشتر پیشرفت پروژه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به این تصفیه‌خانه‌ها تخصیص یافت عنوان کرد: اگر به همین منوال بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ چند تصفیه‌خانه را به بهره‌برداری برسانیم.

 

تلاش برای تامین اعتبار تصفیه‌خانه ازنا

وی با اشاره به اینکه پروژه ساختمان تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ازنا به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، این تصفیه‌خانه در دور اول سفر رئیس جمهور به استان جزء مصوبات نبود و تلاش می‌شود جزء مصوبات دور دوم سفر قرار گیرد.

اکبریان با بیان اینکه نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه ازنا نیاز است تصریح کرد: علاوه بر بحث سفر، ما از طریق اعتبارات ماده ۵۶ نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای آن دریافت کنیم.

وی اظهارداشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ازنا در صورت بهره برداری تمام شهر ازنا را پوشش می‌دهد و پیش‌بینی شده است که تا افق ۱۴۳۰ مشکلی نداشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از