حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

پیروزی انقلاب و تحولی شگرف در زیرساخت‌ها

پیروزی انقلاب و تحولی شگرف در زیرساخت‌ها

پیروزی انقلاب، تحولی عظیم در زیرساخت‌های لرستان ایجاد کرد و در حوزه‌های مختلف امروز می‌توان این دستاوردها را مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، انقلاب اسلامی ایران طی ۴۵ سال توانسته در بسیاری از عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، صنعتی، پزشکی و سایر عرصه‌ها در جایگاه بسیار رفیعی قرار گیرد که هر یک از این دستاوردها، پیشرفتی قابل توجه را به ارمغان آورده است.

 

یکی از مولفه‌های مهم توسعه در هر کشوری توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب است چرا که با ایجاد این زیرساخت‌ها، می‌توان شرایط بهتری را برای توسعه در بخش‌های اقتصادی فراهم نمود از همین رو با پیروزی انقلاب، جهش قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌ها حتی در دورترین و صعب‌العبورترین مناطق روستایی آغاز شد.

 

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حکومت پهلوی تلاش داشت تا کشور را در بسیاری از بخش‌ها عقب نگه دارد از همین رو از نظر امکانات و زیرساخت‌ها از بسیاری کشورها عقب مانده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شرایط برای گسترش زیرساخت‌ها فراهم گردید.

 

امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، امکانات و زیرساخت‌ها به بسیاری از مناطق دورافتاده هم رسیده و ساکنان مناطق محروم و دورافتاده می‌توانند از این زیرساخت‌ها بهره‌مند باشند.

 

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعداد خانوارهای بهره‌مند از برق و آب و گاز بسیار اندک بود ولی با پیروزی انقلاب شاهد تحولی شگرف در این زمینه هستیم و هرساله جمعیت زیادی از روستاهای بسیار دور نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

 

انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد تا بتواند امکانات و رفاهیات را در اختیار همه مردم قرار دهد که این نشات گرفته از همان عدالت اجتماعی است. 

 

امروز روستاها و مناطق صعب‌العبور زیادی به زیرساخت‌ها دسترسی یافته و از این امکانات بهره‌مند شده‌اند و اجرای پروژه‌های بزرگ و قابل توجه در هر یک از این بخش‌ها، نمونه‌ای از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است که با جهاد تبیین می‌توان آن‌ها را بازگو نمود.

 

علیرغم همه تحریم‌های دشمن، اما لحظه‌ای خدمت رسانی به مردم قطع نشده و هر ساله حجم قابل توجهی پروژه عمرانی در کشور با هدف ایجاد رفاه و آسایش برای مردم، به بهره‌برداری می‌رسد.

 

گسترش خطوط انتقال آب‌رسانی، برق، گازرسانی، مخابرات و اینترنت، توسعه پروزه‌های ریلی و جاده‌ای، راه و سایر خدمات بخشی از زیرساخ‌های کشور است که خوشبختانه هرساله بخش زیادی از این پروژه‌ها اجرا می‌گردد.

 

این در حالیست که تا قبل از پیروزی انقلاب، توجهی به روستاها نمی‌شد و همین سبب شده بود تا مردمان این مناطق در شرایط سخت و دشوار و به دور از همه امکانات زندگی کنند ولی امروز با گذر از روستاها به خوبی می‌توان شاهد گسترش امکانات در این مناطق بود. 

پیروزی انقلاب و تحولی شگرف در زیرساخت‌ها

 

روستاهای برق‌دار از ۳۷ روستا به ۲ هزار روستا رسید

 

مهران امیری، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: یکی از حوزه‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب شاهد تحول در آن‌جا هستیم، حوزه برق رسانی است که بسیاری از روستاها از این نعمت برخوردار شده‌اند.

 

وی افزود: تعداد مشترکین برق در استان لرستان، قبل از انقلاب ۵۲ هزار و ۷۷۹ مشترک بوده که بعد از انقلاب این رقم به ۷۱۴ هزار و ۸۸۵ مشترک رسیده است که تعداد مشترکین برق شهری قبل از انقلاب ۵۰ هزار و ۹۱۶ مشترک بوده و بعد از انقلاب به ۴۸۶ هزار و ۶۰۱ مشترک افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها ۳۷ روستای استان دارای برق بودند که امروز این رقم به ۲ هزار و ۷۸۲ روستا افزایش یافته و کمتر روستایی است که به برق دسترسی نداشته باشد، همچنین تعداد مشترکین برق روستایی از یک‌هزار و ۸۶۳ مشترک به ۲۲۸ هزار و ۲۸۴ مشترک افزایش یافته است.

 

امیری عنوان کرد: طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی از ۴۸۷ کیلومتر قبل از انقلاب به ۱۱ هزار و ۱۳۰ کیلومتر رسیده، علاوه بر این نیز طول خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی از ۴۸۲ کیلومتر به ۶ هزار و ۴۰۶ کیلومتر رسیده است.

 

وی یادآورشد: تعداد پُست‌های ۲۰ کیلوولت هوایی و زمینی از ۳۹۲ دستگاه به ۱۸ هزار و ۶۳۵ دستگاه رسیده و تعداد چراغ‌های معابر نیز از ۱۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه به ۱۵۹ هزار دستگاه افزایش یافته که نشان دهنده تحول در این بخش است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب هیچ نیروگاه تولید برق پراکنده در استان وجود نداشت ولی به برکت پیروزی انقلاب امروز ۱۰ واحد نیروگاه تولید برق پراکنده در استان وجود دارد، همچنین تعداد پست‌های ۲۳۰ کیلوولت از دو دستگاه به ۹ دستگاه رسیده و تعداد پست‌های ۶۳ کیلوولت از صفر به سه واحد افزایش یافته است.

 

امیری خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در استان نیروگاه برق وجود نداشت ولی امروز سه واحد نیروگاه برق در استان وجود دارد که تلاش می‌شود هر روز خدمت‌رسانی در حوزه برق افزایش یابد.

پیروزی انقلاب و تحولی شگرف در زیرساخت‌ها

 

ضریب نفوذ گازرسانی در استان ۹۹.۴ درصد است

 

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، گفت: به برکت پیروزی انقلاب هرساله بخشی از روستاهای استان گازرسانی می‌شوند که این خدمت با همه توان ادامه دارد.

 

وی افزود: تعداد کل روستاهای واجد شرایط گازرسانی در استان ۲ هزار و ۴۴۷ روستا بود که تاکنون ۲ هزار و ۳۲۹ روستا در استان گازرسانی شدند، علاوه بر این نیز گازرسانی به ۹۴ روستای دیگر در استان در دستور کار قرار دارد و در مجموع ضریب گازرسانی روستایی در استان بیش از ۹۸.۴ است.

 

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: تعداد شهرهای مصوب استان برای گازرسانی ۳۳ تا بودند که ۳۲ شهر گازرسانی شده و آخرین شهر در حال اجرای گازرسانی، تیتکان بزنوید در شهرستان الیگودرز است که ضریب نفوذ گاز شهری در استان لرستان نیز بیش از ۹۹.۹۷ درصد است.

 

گودرزی عنوان کرد: تعداد کل مشترکان گاز در استان لرستان ۶۲۰ هزار مشترک است که از این تعداد ۴۳۴ هزار مشترک شهری و ۱۸۶ هزار مشترک روستایی است که در مجموع ضریب نفوذ گازرسانی در استان ۹۹.۴ درصد است.

 

وی افزود: همزمان با دهه‌فجر امسال، پروژه گازرسانی به ۴۰ روستای استان و ۲۱۰ واحد صنعت، تولیدی و کشاورزی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

پیروزی انقلاب و تحولی شگرف در زیرساخت‌ها

 

بهره‌مندی روستاهای لرستان از اینترنت

 

مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش شد تا امکانات و خدمات مختلف به دورترین روستاها هم برود تا ساکنان این مناطق بتوانند از امکانات بهره ببرند.

 

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که در این بخش تحول بسیار مهمی رخ داد و به دورترین روستاها هم اینترنت بُرده شد تا شاهد توسعه امکانات و تجهیزات در این مناطق باشیم.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طی این سال‌ها تعداد زیادی از روستاها به شبکه ملی متصل شدند و در حال حاضر نیز اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد تا خدمات الکترونیکی در این مناطق ایجاد شود.

 

صارمی عنوان کرد: در همین راستا قرار شد که ۳۳۰ روستای ۲۰ خانوار به شبکه متصل شود و از این تعداد ۱۳۵ روستا به شبکه ملی متصل شدند.

 

وی بیان کرد: اجرای طرح فیبر نوری کسب و کار از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است و قرار است در ۱۰ شهر استان اجرایی شود که این برنامه هم در راستا ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه‌های دهه‌فجر گفت: همزمان با دهه فجر ۲۰ سایت ارتباطی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی افتتاح شد و ۳۲ روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از