حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان خبرداد؛

پیش‌بینی ۱۶۳۸ شعبه اخذ رأی در لرستان

پیش‌بینی ۱۶۳۸ شعبه اخذ رأی در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رأی در سراسر استان لرستان برای انتخابات پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احسان یاوری امروز در جلسه ستاد انتخابات که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور ما در مسیر خدمت‌رسانی به ملکوت پر کشید، رئیس جمهوری‌ که‌ مظهر مردم‌داری، خدمت‌رسانی، اخلاص، روحیه جهادی، پاکدستی،‌ خویشتن‌داری و اخلاق بود و یک ترازی از مدیر اسلامی را برای ما ترسیم کرد که این تراز ملاک ارزیابی مدیران است.

وی افزود: شهادت شهید رئیسی و همراهانشان ضایعه سختی برای همه ما بود که امیدواریم بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم و مسیر خدمت‌رسانی قوی‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: شهادت شهید رئیسی معادلات اجرایی را بهم زد اما بعد از دو انتخابات سنگین در استان با نگاه جهادی دولت سیزدهم تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم شد.

وی بیان کرد: در این انتخابات چهار اصل رهبر معظم انقلاب یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در صدر برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد و تلاش می‌کنیم مردم به ندای رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری لبیک بگویند. 

یاوری گفت: هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رأی در سراسر استان لرستان برای انتخابات پیش‌بینی شده است که از این تعداد هزار و ۲۰ شعبه ثابت و ۶۱۸ شعبه سیار داریم، از مجموع کل شعب ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه روستایی است و خرم‌آباد با ۳۵۷ شعبه و معمولان با ۴۰ شعبه به ترتیب بیشترین و کمترین شعبه‌ها را در استان دارند.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار نیروی اجرایی اعم از کادر اجرایی، عوامل صندوق،‌ هیأت نظارت، بازرسان و عوامل امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همکاری می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهارداشت: در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش مجموعاً ۳۶ هیأت اجرایی شکل گرفته است، همه عوامل اجرایی قوانین را فرا گرفته‌اند و تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: احراز هویت در این انتخابات به صورت الکترونیکی است اما اخذ رأی به صورت دستی انجام می‌شود و ۹۹ درصد احراز هویت‌ها برخط انجام خواهد گرفت، سلامت انتخابات دغدغه جدی ماست که ان‌شاءالله انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

یاوری عنوان کرد: اگر تعداد نامزدها ۶ و یا کمتر از ۶ نفر باشند هر نامزد به ازای هر صندوق یک نماینده دارد، طبق اعلام رسمی مسئولان ستاد استانی و ستاد شهرستانی هر کدام از نامزد‌ها مشخص شده و این اسامی در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: رأی دهندگان با ارائه دو مدرک هویتی کارت ملی و شناسنامه می‌توانند رأی دهند همچنین در انتخابات شمارش آرا به صورت دستی انجام خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از