حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
امام‌جمعه خرم‌آباد:

پیگیری برای رفع مشکل راه‌آهن لرستان صورت گیرد

پیگیری برای رفع مشکل راه‌آهن لرستان صورت گیرد

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: پیگیری برای رفع مشکل راه‌آهن صورت گیرد و در روزهای آینده نشستی در مرکز جهت رفع این مشکل برگزار گردد تا پروژه از این وضعیت خارج شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: رهبری امسال را به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند که این شعارها مخصوص یک سال نیست بلکه باید با تلاش مسئولان، فعالان اقتصادی، بهره‌گیری از نیروهای جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از امکانات طبیعی که در کشور و استان وجود دارد، تحقق این شعارها را مشاهده کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم با تلاش رئیس‌جمهور، جهادی فعالیت دارد تا از مشکلات مردم کاسته شود و سخن ماه راه‌آهن استان است که کلنگ این پروژه سال ۹۰ به زمین زده شد ولی به علت نبود اعتبارات تعطیل شد، این خط راه‌آهن جزء طرح‌هایی است که ۳۰ درصد آن تونل است و در نوع خود کم‌نظیر است و جزء اولویت‌های کار دولت سیزدهم قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: از دو ماه قبل اخبار حاکی از این بود که فعالیت در این طرح به‌کندی پیش می‌رود و معاون رئیس‌جمهور ۱۰ بهمن سفری به استان داشتند و از این طرح دیدن کردند ولی این دیدارها نتوانست مشکل این طرح ملی را برطرف نماید.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء مجری این طرح است که طلب‌های زیادی دارد که بدون تخصیص اعتبار ادامه این طرح امکان ندارد البته در سفر اول ریاست جمهوری چهار مؤلفه را ذکر کردم که با این مؤلفه‌ها لرستان تحول همراه با جهش پیدا می‌کند و انتظار ما این بود که ۵۰ درصد مصوبات سفر دوم هم اجرایی شود و الآن در آغاز سفر سوم باشیم.

شاهرخی گفت: درحالی‌که الآن ۲۶ ماه از سفر اول ریاست جمهوری به استان می‌گذرد و ما همچنان در باب سه طرح اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان استان مشکل اعتباری داریم البته باوجود کارهای زیادی که در استان پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته اما عقب‌ماندگی زیادی داریم و لازم است مرکز نشینان به استان نگاهی همراه با تحول با جهش داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: اینکه برخی از ماشین‌آلات این طرح به استان دیگری منتقل شد و خطر اتمام کار و تسویه‌حساب برای جمعی رقم بخورد این پاداش خوبی به این مردم نیست و این اتفاق به خاطر بی‌تدبیری، تعلل و هر چیزی قابل پذیر نیست.

شاهرخی بیان کرد: این اتفاق کام مردم را در سال نو تلخ کرده و بنابراین هر سازمانی در این جهت قصوری دارد باید این را جبران کند، این طرح قرار بود ظرف سه سال به اتمام برسد و دو سال گذشته اما هنوز در این وضعیت هستیم و در این راستا با چند مقام کشوری تماس گرفتم و اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی افزود: مردم باشعور و با شور ما می‌دانند که این‌گونه رویدادها در قرارگاه فرهنگی، انقلابی، سیاسی و دینی نماز جمعه باید پیگیری شود و نباید زمینه شادی دشمن فراهم شود و گاهی کاستی‌هایی در برخی از استان‌ها سبب شادی دشمن می‌شود ولی استان ما که رهبری فرمود کانون تدین و انقلابی‌گری است، اجازه داده نمی‌شود که این کاستی‌ها دشمن را شاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: پیگیری‌هایی در این راستا صورت گرفته که در روزهای آینده نشستی در مرکز جهت رفع این مشکل صورت گیرد و دستور ریاست جمهوری در تشکیل جلسه‌ای می‌تواند این طرح را از این وضعیت خارج کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از