حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

چهارخطه توره- بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد

چهارخطه توره- بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان گفت: چهارخطه توره- بروجرد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار در جلسه با خادمی معاون وزیر راه با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد- اراک، اظهارداشت: این پروژه یکی از بخش‌های مهم کریدور ترافیکی شمال- جنوب کشور است که ارتباط بنادر انزلی، آستارا و نوشهر را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی فراهم می‌کند.

وی افزود: با ساخت این آزادراه اتصال بین آزاد‌راه‌های ساوه–سلفچگان و خرم‌آباد– پل زال برقرار شده و در آینده در صورت اتصال آزادراه مذکور به سلفچگان و قم و امتداد آن به آزادراه حرم تا حرم به طور موثری بر میزان پویایی و ارتقای شبکه آزادراهی کشور افزوده خواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: طول این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر است که تاکنون فاز اول این آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر حد فاصل بروجرد تا خرم‌آباد در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است و این مهم، طی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ با تلاش مستمر نیروهای پرتوان و زبده صورت پذیرفت.

زیویار با بیان اینکه فاز دوم این آزادراه که حد فاصل شازند تا بروجرد است در دستور کار قرار گرفته و اتصال این آزادراه در استان مرکزی را به کنار گذر شمالی اراک و شبکه آزادراهی برقرار خواهد کرد، گفت: تا اواخر خرداد حدود ۲۴کیلومتر از مسیر اراک- شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌شود.

وی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد- اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم برخی از قسمت‌های این مسیر دارد که قرار است شرکت زیرساخت ۵ هزار تن قیر برای آن تخصیص دهد، همچنین طرح مطالعاتی کنارگذر غربی خرم‌آباد نیز در دست اجرا است.

استاندار لرستان عنوان کرد: خط راه‌آهن دورود –خرم آباد به‌طول ۱۱۴ کیلومتر بخشی از کریدور شمال جنوب کشور است که در حمل بار و مسافر و کالا اهمیت ویژه‌ای دارد و پروژه مذکور دارای هفت ایستگاه بوده که شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه‌های درجه دو، سه و دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول کلی ۳۳ هزار متر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از