حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد:

گسترش اعتکاف در داخل و خارج، دستاورد انقلاب

گسترش اعتکاف در داخل و خارج، دستاورد انقلاب

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: گسترش اعتکاف در داخل و خارج از کشور، دستاورد انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، حجت‌‎الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، اظهارداشت: از جمله محسنات اعتکاف این است که خداوند در آیه ۱۲۵سوره بقره به دو پیامبر بزرگ خود تکلیف می‌کند که بسترسازی مناسب را برای رکوع‌کنندگان، سجده‌کنندگان، طواف‌کنندگان و معتکفان فراهم کند.

وی افزود: سابقه ما از اعتکاف در شهر خرم‌آباد به سال‌های ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ بر می‌گردد اما با این توصیفات اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در چند شهر محدود برگزار می‌شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و طراحی و برنامه‌ریزی انسان‌هایی که خود را در این مسیر حسنه وقف کردند، گسترش و ترویج غیرقابل توصیفی از اعتکاف در داخل و خارج کشور انجام شد.

شاهرخی با بیان اینکه گسترش اعتکاف در داخل و خارج از کشور، دستاورد انقلاب ست، بیان کرد: بخش علمی این جشنواره قرار بود در لبنان برگزار شود اما خداوند با عنایات امام رضا(ع) استان لرستان را که خاستگاه علما، فقها، ادبا و عرفا است میزبان اختتامیه هفتمین جشنواره اعتکاف قرار داد.

وی یادآورشد: آئین اختتامیه هفتمین جشنواره اعتکاف در استان لرستان مقارن با هفته اول ماه رجب و در آستانه لیله‌الرغائب هدیه‌ای از طرف امام رضا(ع) است و ما مفتخریم که میزبان این اختتامیه هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از