حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل حوزه بانوان عشایر کشور:

۱۰ صندوق اعتبارات خرد در لرستان ایجاد می‌شود

۱۰ صندوق اعتبارات خرد در لرستان ایجاد می‌شود

مدیرکل حوزه بانوان عشایر کشور گفت: ۱۰ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در استان لرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، سیده فریده موسوی در بازدید از مناطق عشایری بروجرد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مسئله اشتغال است که از سال ۸۴ طرحی برای اشتغال و توانمندی زنان عشایری اجرا شد که در راستای اجرای این طرح، تسهیلاتی در اختیار بانوان قرار گیرد و این طرح به صورت پایلوت در دو استان کشور اجرا گردید.

وی افزود: باتوجه به اعلام نیاز مناطق عشایری برای ایجاد صندوق پرداخت تسهیلات بلاعوض این مهم در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که ۴۹۱ صندوق اعتبارات خُرد زنان عشایری در ۳۰ استان وجود دارد که تعداد اعضای این صندوق‌ها ۱۵ هزار نفر است و بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار دارند.

مدیرکل حوزه بانوان عشایر کشور تصریح کرد: این تسهیلات برای صنایع‌دستی، گیاهان دارویی، زنجیره گوشت قرمز، پرورش زنبورعسل و فرآوری لبنیات پرداخت می‌شود که در هر استان باتوجه به ظرفیتی که دارند، تولیدات متنوعی وجود دارد.

موسوی از ایجاد ۱۰ صندوق شهرستان‌های استان لرستان تا پایان سال‌جاری خبرداد و گفت: در شهرستان بروجرد دو صندوق افتتاح خواهد شد و باتوجه به میزان اعتبارات، مبالغی برای حمایت از صندوق‌ها لحاظ می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از