حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان:

۱۱ هزار سوادآموز تحت پوشش نهضت قرار می‌گیرند

۱۱ هزار سوادآموز تحت پوشش نهضت قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان، گفت: ۱۱ هزار سوادآموز تحت پوشش نهضت قرار می‌گیرند.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، منصور بازگیر اظهارداشت: ثبت‌نام و کلاس‌گذاری دوره‌های سواد‌آموزی، انتقال و تحکیم از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی افراد ثبت‌نام شده شروع و تا اتمام همه کلاس‌ها استمرار دارد، تصریح کرد: افراد از طریق بانک اطلاعات سوادآموزی و دستگاه‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در مرحله اول، سوادآموزان ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش آموزش‌ قرار خواهند گرفت و بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده، امسال در لرستان ۵ هزار و  ۶۰۰ نفر تحت پوشش دوره سواد (معادل سوم ابتدایی) و ۳ هزار نفر در دوره انتقال (معادل ششم ابتدایی) و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم سواد (تقویت و تثبیت سواد) مشارکت خواهند کرد.

بازگیر خاطرنشان کرد: امسال ۷۰۰ نفر از بانوان عشایر استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی و آموزش مهارت‌های خاص طرح توسعه سواد زنان عشایری ریاست محترم جمهوری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان، عنوان کرد: ۱۵۰ نفر از سوادآموزان امسال تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی رایانه قرار خواهند گرفت، همچنین ۶۰۰ نفر در طرح حلقه‌های کتاب‌خوانی، ۶ هزار و هفت نفر در برنامه نماز کلید بهشت و ۲ هزار و ۳۸۱ نفر در طرح خواندن با خانواده شرکت خواهند داشت. 

وی گفت: در سال گذشته ۹۴۳ کلاس جهت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در استان تشکیل شد که در کنار این کلاس‌ها علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع، مراکز یادگیری محلی دولتی نهضت سوادآموزی هم اقدام به مهارت‌آموزی نمودند که در سال جاری نیز با کمک معلمان آموزش و پرورش، فعال شدن آموزش‌دهندگان غیرفعال واجد شرایط و گروه‌های جهادی و مردمی و اضافه شدن چند مرکز یادگیری محلی جدید، علاوه بر اجرای برنامه‌های تدوین شده، اهداف مهم‌تری نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از