حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
رئیس اداره بهزیستی بروجرد:

۱۱ هزار کودک بروجردی سنجش بینایی شدند

۱۱ هزار کودک بروجردی سنجش بینایی شدند

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: ۱۱ هزار و ۷۵۲ کودک بروجردی سنجش بینایی شدند.

کرم‌رضا پیردایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: یکی از برنامه‌های بهزیستی با هدف شناسایی بیماری و اختلالات چشم در سنین کودکی و پیشگیری از تنبلی چشم، اجرای طرح سنجش بینایی است که هرساله برای کودکان سه تا هفت ساله اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه در شهرستان بروجرد پنج پایگاه ثابت در مراکز مثبت زندگی و شبکه بهداشت و حدود ۱۵۰ پایگاه در مراکز بهداشت و مهدکودک‌ها آماده سنجش بینایی کودکان هستند که این طرح در نیمه دوم سال اجرا شده و تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد تصریح کرد: تا پایان آذرماه بیش از ۱۱ هزار و ۷۵۲ کودک سنجش بینایی شدند که از این تعداد ۲۱۰ نفر مشکوک به بیماری و تنبلی چشم بوده که به اپتومتریست ارجاع داده شدند البته هزینه ارجاع برای افرادی که از طریق این طرح مراجعه می‌کنند به صورت رایگان است.

پیردایه بیان کرد: بعد از معاینه کودکان توسط اپتومتریست، در صورتی که نیاز به ارجاع پزشک متخصص چشم باشد، این کار صورت می‌گیرد و اگر کودک نیاز به عینک داشته باشد، بهزیستی در تامین هزینه عینک کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: دوران کودکی بهترین سن برای شناسایی و پیشگیری از تنبلی چشم است که می‌تواند از بروز بسیاری بیماری‌های چشمی در سنین بالاتر پیشگیری نماید و لازم است والدین، کودکان خود را در این سنین هرساله به پایگاه‌های سنجش بینایی برده تا مورد معاینه چشمی قرار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: غربالگری بینایی کودکان یکی از برنامه‌های مهم کشوری است که هرساله انجام می‌شود و نقش مهمی در شناسایی و پیشگیری از اختلالات بینایی و تنبلی چشم دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از