حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مدیرکل زندان‌های لرستان:

۱۲میلیارد تومان دستمزد به زندانیان پرداخت شد

۱۲میلیارد تومان دستمزد به زندانیان پرداخت شد

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: امسال بیش از ۱۲ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان لرستان پرداخت شده است.

عبدالمجید کشوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، عبدالمجید کشوری با اشاره به اشتغال زندانیان استان اظهارداشت: اشتغال یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است از همین رو تلاش شده تا با همکاری فنی و حرفه‌ای، افراد زندانی بتوانند مهارتی را فراگیرند.

وی افزود: برهمین اساس زندانیان طبق علاقه و مهارتی که دارند در کارگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند و این کار نه تنها سبب می‌شود این زندانیان در زمان سپری کردن زندان، مهارت خود را حرفه‌ای نمایند، بلکه دستمزدی هم دریافت می‌کنند که می‌تواند در راستای کمک به خانواده آنها موثر باشد.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ کارگاه در لرستان برای زندانیان در نظر گرفته شده که شامل بخش‌هایی مانند خیاطی، خراطی، صنایع‌دستی، تراش سنگ‌های زینتی و زنبورعسل مشغول به فعالیت می‌شوند.

کشوری عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۴ درصد از زندانیان استان مشغول به کار و فعالیت در رشته‌های مختلف بودند که در این مدت بالغ‌بر ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد زندانی وقتی دارای حرفه و مهارتی باشند، بعد از آزادی از زندان می‌توانند در همان حرفه فعالیت خود را ادامه دهند و این کار می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغال پایدار نقش مهمی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از