حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش لرستان:

۱۲ عنوان برنامه بصیرتی در مدارس برگزار می‌شود

۱۲ عنوان برنامه بصیرتی در مدارس برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۲ عنوان برنامه بصیرتی همزمان با هفته بصیرت در مدارس لرستان برگزار می‌شود.

احسان حق‌نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: هرساله چند روز قبل از حماسه ۹ دی تا سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان هفته بصیرت نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی در این ایام برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا برای مدارس استان ۱۲ عنوان برنامه تعریف شده که این برنامه‌ها در همه مدارس استان اجرا خواهد شد و این ایام بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: تلاش شده تا در برنامه‌هایی که برگزار می‌شود از اهمیت حماسه ۹ دی صحبت شود چرا که این روز تاریخی و مهم، روزی بود که ملت ایران انسجام و یکپارچگی خود را به نمایش گذاشتند و با حضور خود در میدان توانستند پاسخی سخت به فتنه‌گران و دشمنان بدهند.

حق‌نظری بیان کرد: این روز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید تلاش کرد تا هرساله مراسم بزرگداشت ۹ دی پرشورتر برگزار شود که نشان‌دهنده پایبندی ملت ایران به ارزش‌ها و آرمان‌ها است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی مکتب و الگویی برای همه انسان‌ها خصوصاً نسل جوان است که با حرکت در مسیر اسلام و انقلاب توانست کارهای بسیار بزرگی انجام دهد و دانش‌آموزان با تاسی از شهید سلیمانی می‌توانند راه شهدا را ادامه دهند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: برنامه‌های هفته بصیرت امسال در مدارس از ششم دی‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ دی ادامه دارد که این برنامه‌ها در پایه‌های مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزان اجرا می‌گردد.

حق‌نظری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام اجتماع فرزندان حاج قاسم است که دانش‌آموزان با حضور در این مراسم باردیگر با آرمان‌های انقلاب، امامین انقلاب و شهدا تجدید بیعت خواهند کرد، علاوه بر این در مدارس ابتدایی ایستگاه و یادمان شهید سلیمانی برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان از همین سنین با اهداف و رفتار شهید سلیمانی آشنا شوند.

وی یادآورشد: برگزاری گفتمان دینی در سطح مدارس با موضوع مقاومت، برگزاری یادواره‌های شهدا و برپایی شب شعر از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بصیرت در مدارس لرستان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از