حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت لرستان مطرح کرد:

یک‌هزار و ۷۰۰ بیمار تحت پوشش بیمه سلامت

یک‌هزار و ۷۰۰ بیمار تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ بیمار خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بیمه سلامت در حوزه‌های مختلف تلاش دارد تا به افرادی که نیاز به خدمات درمانی و دارویی دارند، خدمت نماید از همین رو افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار دارند از خدمات درمانی، دارویی، بستری و سایر خدمات استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکی از خدمات این بیمه، ارائه خدمات به بیماران خاص است که در کل استان یک‌هزار و ۷۱۴ بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، دیالیزی، ام اس، همودیالیز، پیوند، تالاسمی، صفاقی است که افراد تحت پوشش این بیمه از خدمات درمانی و دارویی استفاده می‌کنند که بیشترین تعداد بیماران خاص با ۸۷۸ نفر مربوط به بیماری‌ام اس است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۷۷۵ پرونده برای بیماران خاص تشکیل شد که بیش از ۲۰ میلیارد برای بستری بیماران خاص و ۶ میلیارد هم برای درمان سرپایی این بیماران هزینه شده است.

اسدبیگی ارائه خدمات در حوزه جوانی جمعیت را یکی از خدمات بیمه سلامت برشمرد و گفت: در راستای اجرای این طرح پس از شناسایی بیماران خاص، این افراد نشان‌دار شده و خدماتی به آن‌ها داده می‌شود که یک‌هزار و ۳۳۳ زوج نابارور نشان‌دار شده‌اند.

وی بیان کرد: در مجموع بیش از ۶۶ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه قرار دارند که خدمات قابل توجهی را دریافت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از