حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

۱۷ طرح گردشگری در روستاها اجرا می‌شود

۱۷ طرح گردشگری در روستاها اجرا می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۷ طرح گردشگری در روستاهای استان لرستان اجرا می‌شود.

حجت عباسیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: باتوجه به ظرفیت گردشگری در لرستان، تلاش شده تا طرح‌های گردشگری اجرا و این پتانسیل‌ها در راستای جذب گردشگر بسیار موثر هستند.

وی افزود: ۱۷ طرح به مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که هزینه اجرای این طرح‌ها چند برابر ظرفیت است، علاوه بر این نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای مناسب‌سازی مناطق پرتردد گردشگری هزینه شده است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، تبدیل خانه‌های سنتی به اقامتگاه‌ بوم‌گردی است و افرادی که تمایل دارند خانه‌‌های روستایی به اقامتگاه‌ تبدیل شود، خارج از روند طولانی صدور مجوز برای آنها مجوز لازم صادر می‌شود.

عباسیان بیان کرد: خانه‌های سنتی که استحکام لازم را داشته باشند می‌توانند به اقامتگاه‌ تبدیل شده که در این زمینه حمایت لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که مد نظر قرار دارد این است که واحدهای کشاورزی را که ظرفیت گردشگری دارند، شناسایی خواهیم کرد که گردشگران با حضور در روستاهای گردشگری بتوانند از این واحدهای کشاورزی بازدید کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از