حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان:

۲۰ سایت ارتباطی در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد

۲۰ سایت ارتباطی در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: به مناسبت دهه‌فجر، ۲۰ سایت ارتباطی در روستاهای لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتبی صارمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به پروژه‌های دهه‌فجر، اظهارداشت: همزمان با ایام دهه‌فجر تعداد ۲۰ سایت ارتباطی در مناطق روستایی افتتاح خواهد شد که برای اجرای این تعداد پروژه بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای اجرای هر سایت روستایی بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده که این هزینه از محل اعتبارات ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است که اتصال مناطق روستایی به شبکه و فراهم شدن اینترنت پرسرعت از اهداف اجرای این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: با افتتاح این تعداد پروژه در سطح استان، ۳۲ روستا از اینترنت پرسرعت و ارتباطات مکالمه بهره‌مند خواهند شد.

صارمی از افتتاح فیبرنوری در چم‌پلک خبرداد و گفت: این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر اجرا شده که همزمان با دهه‌فجر افتتاح خواهد شد، برقراری ارتباط و استفاده از اینترنت پایدار و پرسرعت از اهداف اجرای این طرح بوده است که علاوه بر پوشش منطقه، سایت‌های اپراتور سیاری که در طول مسیر قرار دارند هم تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجری این پروژه شرکت مخابرات بوده ولی اعتبار مورد نیاز توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده که خدمتی به مردم این منطقه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از