حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۲۲ پروژه آبخیزداری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

۲۲ پروژه آبخیزداری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: همزمان با دهه فجر۲۲ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مجید سپهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: همزمان با دهه‌فجر ۱۱ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان با اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها شامل ۱۹ هزار و ۱۸۰ مترمکعب اسکه‌ریزی، ۸ هزار و ۴۹۶ مترمکعب بند ملاتی، خشکه چین به میزان ۶۲۰ مترمکعب، تراس‌بندی به حجم ۲۵ هزار مترمکعب است.

وی افزود: علاوه بر این نیز پنج پروژه ملی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و سه پروژه استانی با اعتبار ۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری سبب کاهش ۷۰ درصدی خسارت‌های ناشی از سیلاب می‌شود و در صرفه‌جویی و مصرف بهینه نیز بسیار موثر است.

سپهوند عنوان کرد: در استان دو برابر میانگین کشوری، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است، همچنین با سفر ریاست جمهور به استان نیز، این برنامه ۱۲۷ درصد رشد داشته است و در مجموع در سطح ۸۴۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری تاکنون انجام شده و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار کار مطالعاتی انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان، گفت: اجرای این پروژه‌ها سبب می‌شود تا در مواقع بحرانی و سیلاب، شاهد کاهش خسارت‌ها در بخش‌های مختلف باشیم، از طرفی خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها نیز مشکلاتی را در این بخش ایجاد می‌کند که اجرای این عملیات می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از سیلاب و ذخیره نمودن آب بخشی از فواید اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است که به همین منظور از سال گذشته تاکنون پروژه‌های زیادی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از