حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۲۳ میلیارد برای ایجاد آتش‌بُر نیاز است

۲۳ میلیارد برای ایجاد آتش‌بُر نیاز است

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در استان لرستان نیاز است.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: پوشش گیاهی امسال به دلیل بارش‌هایی که وجود داشته، بسیار افزایش یافته به همین دلیل احتمال وقوع حریق را افزایش داده است که از مدت‌ها قبل برای جلوگیری از حریق اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طی چند روز گذشته شاهد وقوع حریق در بخش‌هایی از شهرستان پلدختر و چگنی بودیم که حریق زودهنگام رخ داد ولی با اقدامات به موقع اطفاء شد که گرمای هوا و پوشش گیاهی زیاد، دو عامل مهم برای حریق‌اند که باید با ایجاد آتش‌بُر و آموزش‌های لازم می‌توان از وقوع حریق پیشگیری کرد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطقی که مد نظر قرار دارد، ایجاد می‌شود که از هم‌اکنون آغاز شده ولی لازم است که اعتبارات لازم تامین شود.

دریکوند بیان کرد: برای ایجاد این میزان آتش‌بُر بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ضرورت دارد اعتبار به موقع تخصیص داده شود تا بتوان برنامه‌هایی را که در دستور کار قرار دارد را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای جنوبی استان بیشتر مستعد حریق در اراضی و منابع طبیعی‌اند که لازم است اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد و همه نسبت به حریق و آموزش برای اطفاء را فراگیرند تا در صورت نیاز بتوانند برای خاموش کردن استفاده کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از